Finalistii, grupati in echipe de cate cinci membri au avut la dispozitie trei saptamani pentru a realiza campanii de imagine pentru clienti reali - mari companii sau institutii media, oameni politici, ministere sau alte institutii publice.
"Valoarea tinerilor care au ajuns in finala Olimpiadelor Comunicarii este data in primul rand de competitia pe care au avut-o de infruntat", este de parere Dragos Dehelean, presedintele Asociatiei Ethos, organizatorul proiectului. Nu mai putin de 720 de studenti din toata tara au participat la preselectie, dintre care s-au calificat in finala doar 220. "Notorietatea de care se bucura competitia, conditiile dure de la preselectii, faptul ca toata industria de comunicare sta cu ochii pe ei, si faptul ca a trebuit sa reziste timp de doua luni in aceeasi formula de echipa fac din finalistii de la Olimpiade candidati ideali pentru orice agentie sau companie care vrea sa-si pastreze competitivitatea prin oamenii pe care ii angajeaza", adauga Dragos Dehelean.
Juriul care va analiza strategiile finalistilor are in componenta unele din cele mai marcante personalitati ale industriei de comunicare din Romania: specialisti din companii, din agentii de advertising sau de Relatii Publice, jurnalisti de top si figuri importante ale spatiului universitar. Metodologia de concurs a fost realizata cu asistenta de specialitate din partea membrilor International Advertising Association Romania (IAA), a Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP), si a Clubului Companiilor de Relatii Publice (CCRP).
Un alt argument important care ii recomanda pe finalisti oricarui angajator in cautare de talente este faptul ca prezentarile pe care le vor tine sunt rezultate in urma lucrului direct cu unele dintre cele mai importante brand-uri sau companii de pe piata romaneasca.
Angajatorii din domeniul administratiei publice sunt, de asemenea, invitati sa-i cunoasca pe finalisti. Spre exemplu, echipele de la Proba de Comunicare Institutionala din cadrul concursului le vor arata cat de buni au fost in colaborarea cu niste aclientia precum: Camera Deputatilor, Primaria Sectorului 1, Ministerul Economiei si Finantelor, Ministerul Sanatatii, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, ANSIT, Societatea Romana de Radiodifuziune, Ministerul Trasporturilor, Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, ANRCTI, Universitatea Nationala de Arte.
Concurentii de la comunicare politica vor arata, la randul lor, ce solutii de imagine pot oferi, pentru niste politicieni ca: Mircea Geoana (PSD), Crin Antonescu (PNL), Victor Ponta (PSD), Norica Nicolai (PNL), Cristian Diaconescu (PSD), Lavinia Sandru (PIN), Cosmin Popp (PD), Varujan Pambuccian (UAR), Antal Arpad Andras (UDMR) si Bogdan Ciuca (PC).