Oana Pellea joaca in pelicula "Copiii tatalui", considerata printre favoritele la Oscar 2007, care are premiera, vineri, in cinematografele din Bucuresti si Oradea. Actrita, cu o fizionomie complet schimbata, apare in distributie alaturi de Clive Owen, Michael Caine sau Julianne Moore.
Ultimul film al celebrului regizor Alfonso Cuaron este un SF inspirat de nuvela omonima "Children Of Men", a lui P.D. James. Filmul are cei mai importanti producatori de la Hollywood si un buget de 80 de milioane de euro.
EVZ: In "Copiii tatalui" interpretati primul dv. rol de anvergura internationala?
Oana Pellea: E primul rol intr-un context atat de mare. Rolul meu nu-i nici mare, nici mic, e important in economia filmului: Marisca, un rol ciudat, un personaj foarte atasant.
Cuaron a facut ceva extraordinar pentru mine, m-a saltat in distributie, mi-a dat "cast credit", desi asta nu era prevazut in contract. Daca iti dau credit Universal si Cuaron asta inseamna foarte mult. Ma aflu in distributia principala, a zecea din film, iar in rolul meu tine 25 de minute din pelicula.
Cum ati ajuns sa fiti distribuita in filmul lui Cuaron si de ce vorbiti romaneste?
Anul trecut, in septembrie, am dat proba alaturi de mari actrite de la noi. Am primit apoi telefon ca am luat proba. Am fost ultima actrita distribuita in film, producatorii incepusera deja filmarile.
Am inteles ca s-au dat probe peste tot in lume pentru rolul meu. A fost initial o dezamagire sa vorbesc romaneste. Mai tarziu, m-am bucurat foarte tare: e placut sa vorbesti romaneste langa Clive Owen.
A fost greu sa lucrati alaturi de Alfonso Cuaron sau de Clive Owen?
Bugetul filmului a fost enorm, de aproape 80 de milioane de dolari, cu cinci producatori implicati, cei mai mari de la Hollywood. Sigur ca era o tensiune fantastica pe platourile de filmare, insa niciun actor nu a simtit-o.
Acest Cuaron ar trebui clonat, pentru ca are o energie absolut incredibila, este o explozie de om. Clive Owen este, la randul lui, de o modestie si de o normalitate absolut exemplare. Cea mai mare calitate a unui artist este modestia. Actorii cei mai buni stiu ce inseamna umilinta in profesie.
Aveti un agent care va reprezinta la Londra?
Dupa ce am facut "Children of Men", echipa de acolo a vrut sa-mi faciliteze asta. Fara agent nu existi in strainatate. Pentru mine a fost o deschidere exceptionala pentru ca, dupa filmul lui Cuaron, a venit un rol principal in limba engleza, intr-un film regizat de Oliver Parker.
Am unul dintre rolurile principale din "I Really Hate My Job", in care joc alaturi de Neve Campbell, Shirley Henderson, Alexandra Maria Lara si Anna Maxwell Martin. Rita, personajul meu, e latina, chilianca, si vorbeste tot filmul in engleza.
Filmul va avea premiera in martie, la Londra. Sper sa ajunga si in Romania. E prima comedie in care joc, e o dementa ce facem acolo, pe un fir subtire intre comic si tragic.
Ce faceti la teatru dupa "Ma tot duc", de la Teatrul Mic?
Ma tot duc in Elvetia in martie si cu "Buzunarul cu paine", de Visniec, tot cu Mihai Gruia Sandu. Trebuie sa-mi fac singura productie de teatru. Nu ma mai intorc intr-un teatru ca angajat.
Nu mai fac fata birocratiei si blocajului. Ultimii doi ani am fost mai mult plecata afara. Ce am pierdut? Nu am ratat nimic, pentru ca nu se intampla nimic.
Ai senzatia ca tragi la o caruta de lemne care nu se misca din loc. In rest, visez "sa ma tot duc" si la casa de la tara. Visez la liniste. Anul acesta a fost incredibil. Am avut doar trei zile de vacanta. Totusi, nu-mi pare rau.
Schimbare
"Te-am ales pentru ochii si talentul tau"
Nu v-a deranjat schimbarea de fizionomie?
La Londra, la filmari, nu ma anuntase nimeni de schimbarea de fizionomie. Mi-au luat mulaj de fata. Am incercat vreo 100 de costume pana am ramas la cinci variante, din care Cuaron a ales unul in final. "Stiti sa mergeti pe motocicleta?", am fost intrebata. Mi-au explicat trei minute cum se face si mi-au dat drumul intr-un poligon. Mi-aduc aminte ca apunea soarele.
Si mi-am zis: "Asta n-o facusem". Seara au venit in rulota Clive Owen si regizorul. "De ce eu, daca schimbati tot, si nas, si gura, si mers? In film, par mult mai batrana si mult mai trasa", am intrebat.
"Te-am ales pentru ochii si talentul tau. Any questions?", a raspuns Cuaron. Este un regizor incredibil, merge cu detaliul pana in panzele albe. Tot machiajul si schimbarea de fizionomie mi-au pus intr-adevar ochii in valoare si mai mult.
Simona Chitan