In iunie 2007, conducerea teatrului a aflat cu stupoare ca o parte a cladirii in care functioneaza teatrul este retrocedata si trebuie eliberata proprietarului. Este vorba de corpul de cladire in care se afla cabinele actorilor, atelierele si alte utilitati fara de care nu se poate desfasura activitatea. Cererile fostului proprietar de retrocedare a spatiului s-au adresat Primariei, care nu a adus la cunostinta aceste lucruri si conducerii teatrului decit atunci cind era prea tirziu ca sa se mai poata face ceva. Dupa ce directorul teatrului, Veronica Dobrin, a explicat Primariei ca ar fi o tragedie daca s-ar pierde acea parte a cladirii, ca se intrerup trasee functionale fara de care activitatea ar fi paralizata, Consiliul Local a hotarit sa inceapa tratativele pentru achizitionarea cladirii, aceasta fiind evaluata de experti la 600.000 de euro. Proprietarul a cerut initial 800.000 de euro, insa dupa citeva negocieri se parea ca se va ajunge la o intelegere si teatrul va ramine in cladirea lui. In timpul negocierilor proprietarul si-a schimbat atitudinea si a amenintat cu tribunalul pentru ca nu i s-a platit chiria pe spatiul pe care il detinea, iar negocierile s-au intrerupt. Cu toate ca se negocia cumpararea imobilului, teatrul a fost nevoit in iulie sa elibereze o parte din cladirea retrocedata. Actorii au acuzat departamentul
juridic al Primariei cel putin de incompetenta pentru ca s-a retrocedat o cladire din care nu mai exista in '80 decit fatada si
acoperisul. Tot scandalul insa nu a folosit la nimic, proprietarul primidu-si chiria si penalitatile pentru intirziere la plata chiriei, iar negocierile au fost reluate si derulate cu greu. Interesant este ca prin aceasta retrocedare se pierd spatii reconstruite in anii '80 si reabilitate in urma cu doi ani cu fonduri Phare, de trei ori mai mari decit ceea de detinuse familia Berechet la nationalizare. Desi chipurile negocierile continuau, pasajele de trecere din teatru prin acea parte de cladire au fost zidite. Luni de zile cladirea a stat nefolosita. La inceputul lunii decembrie, spre surpriza tuturor, a mai aparut un proprietar care isi cerea drepturile asupra cladirii. Tot in acea perioada, in urma negocierilor, teatrul a obtinut dreptul sa foloseasca in totalitate acea parte a cladirii, insa problemele sint departe de a fi macar clarificate. Anul 2008 va fi la fel de furtunos din punct de vedere administrativ, ca si 2007.
Din punct de vedere artistic, Teatrul "Maria Filotti" este unul dintre cele mai apreciate din tara
Din cauza faptului ca teatrul a fost obligat sa plateasca chirie pe suprafata retrocedata, bugetul a fost grav afectat si nu s-au mai putut scoate cele doua premiere programate la inceput de stagiune. Ele au fost prezentate, ca un experiment inedit, fara decor si fara costume. Este vorba despre productiile semnate de Victor Ioan Frunza, "Hamlet" si "Desteptarea primaverii". Premiera spectacolului "Desteptarea primaverii" a avut loc abia in noiembrie. Din punct de vedere artistic teatrul a inregistrat si trei succese remarcabile la Festivalul de Comedie de la Galati cu "Visul unei nopti de vara", in directia de scena a lui Victor Ioan Frunza, unde a obtinut Premiul pentru cel mai bun spectacol, la Festivalul International de Teatru de la Sibiu, unde a participat cu aceeasi productie si la Festivalul International de Teatru de la Skampa -Albania, unde a participat cu "Drept ca o linie" de Luis Alfaro, reprezentatia fiind considerata cea mai bine realizata din festival.
Tot anul trecut au fost premiati la festivalul de la Galati si actorii Emilian Oprea si Alin Florea.