New York, 26 februarie 2008 - Nic Ularu, cunoscutul scenograf român stabilit în America, şi-a făcut debutul ca autor şi regizor de teatru. Nic Ularu a avut recent două cronici foarte bune în The New York Times, atât pentru scenografia piesei Imminence (autor şi regizor Paul Zimet), cât şi în noua sa calitate, de dramaturg şi regizor pentru The Cherry Orchard Sequel. Ambele spectacole sunt jucate la teatrul La Mama din New York. Pentru cele două piese recenzate de publicaţiile americane, RCINY a acordat artistului o parte din suportul de promovare.
În 2006 şi 2007, Institutul Cultural Român din New York a colaborat în mod extensiv şi constant cu Nic Ularu. Astfel, atât DADAdventure (redecorarea spaţiului ICRNY şi aşezarea în Galeria Română a expoziţiei DADA (septembrie 2006), cât şi iniţierea şi coordonarea expoziţiei de scenografie "Romanian Sets in an American Setting" (20 septembrie-19 octombrie 2007) poartă semnătura sa.
Despre scenografia la Imminence:
"Nenumărate piese de teatru au folosit cutremurul ca metaforă pentru deruta emoţională şi rupturile dureroase. Pentru a nu fi depăşită de piesele dinaintea sa, Imminence foloseşte un decor, creat de Nic Ularu, care bubuie şi se crapă de adevărat în mijloc, abisul neregulat dintre cele două emisfere ale scenei lărgindu-se periodic, pe măsură ce acţiunea se desfăşoară. Sentimentele: nu e de joacă cu ele." - Claudia La Rocco, The New York Times, 22 februarie 2008
Despre The Cherrry Orchard Sequel:
"În egală măsură pastişă şi comentariu politic, piesa lui Nic Ularu, The Cherry Orchard Sequel, porneşte de la o premisă absurdă prin aroganţă - povestea începută în capodopera lui Anton Cehov are o continuare! Autorul creează o lume stranie şi autonomă, bântuită de o Armată Roşie acaparatoare, de o nostalgie dureroasă faţă de timpurile dinainte de bolşevici şi, desigur, de fantome. Când intri în sală, eşti surprins de îndrăzneala lui Ularu de a se lupta cu morile de vânt. Când ieşi din teatru, cea mai mare surpriză este că a reuşit într-adevăr să dărâme una dintre ele."
- Sam Thielman, Variety, 25 februarie 2008
"Titlul noii piese puse în scenă de teatrul experimental La MaMa, The Cherry Orchard Sequel, poate declanşa gândul reflex: nu-i acesta genul de idee pe care oamenii de teatru o scornesc la petrecerea de după, cu actorii din distribuţie şi băutură la liber? Dar piesa, scrisă şi regizată de Nic Ularu, e o surpriză încântătoare, susţinută de prestaţii actoriceşti de calitate."
- Neil Genzlinger, The New York Times, 26 februarie 2008
Sursa : ICR New York
Martie 2008