Primele arome urmeaza sa apara in doar cateva luni, si vor fi disponibile atat in magazinul de suveniruri al muzeului din Amsterdam cat si (probabil) in magazine, si potrivit declaratiilor de pana acum vor trebui sa aduca in fata publicului “vitalitatea si optimismul” din tablourile pline de culoare ale lui Vincent van Gogh. In plus noul proiect da nastere unei noi intrebari: cat de importante ar fi mirosurile pentru a experimenta intr-o maniera avangardista, interactiva, expozitia permanenta a muzeului? In trecut, in 2015, aici a fost organizata o expozitie dedicata persoanele cu deficiente de vedere, care puteau sa descopere intr-o maniera interactiva creatiile lui Vincent van Gogh, fiind folosite atunci si elemente olfactive. Asa ca noul proiect poate fi vazut ca o extindere si o necesara continuare a ideii. Un alt muzeu celebru care a lansat o colectie de parfumuri inspirate de unele dintre lucrarile cele mai cunoscute a fost Muzeul Luvru din Paris. In 2019 aparea o serie de opt esente care porneau de la piese ca Victoria din Samothrace, tablouri de Ingres si Fragonard sau celebra Venus din Milo.
Cu mai bine de 200 de tablouri si aproximativ 500 de desene, Muzeul Van Gogh atragea in fiecare an aproximativ doua milioane de vizitatori veniti din toata lumea (si in acest caz restrictiile impuse de pandemie au dus la o scadere dramatica), atrasi de posibilitatea de a vedea cea mai mare colectie Vincent van Gogh din toata lumea. In plus cercetatorii au la dispozitie si o colectie de peste 700 de scrisori – pictorul a fost nu doar un artist prolific, dar a si scris un numar urias de epistole, din fericire cea mai mare parte pastrandu-se datorita fratelui sau, Theo – si alte documente in arhivele institutiei.