PR-ul romanesc si-a desemnat aseara cistigatorii, la Opera Nationala Bucuresti. Trofeul Agentia Anului a revenit companiei Pleon Graffiti, iar regizorul Cristian Mungiu si-a adjudecat inca un titlu in cariera anul acesta, acela de Comunicatorul Anului, in afara competitiei din cadrul PR Award.
La categoria Campanii comerciale, V+O Romania, pentru Cosmote Romania, si The Practice, cu Ziua barbatului pentru Bergenbier, au primit Golden Award for Excellence. In ceea ce priveste campaniile noncomerciale, au cistigat cea mai inalta distinctie Ogilvy PR si Petrom, cu Parcurile viitorului, si GMP PR cu Fundatia Sensiblu, pentru V-Days Campaign - 16 zile de activism impotriva violentei asupra femeii.
De altfel, PR-ul romanesc este com-parabil cu cel din Vest, iar lauda vine chiar de la un occidental. Mai exact, Thomas Achelis, presedintele Forum for International Communications, care a adaugat totusi pentru Cotidianul ca nu in toate zonele din Romania se inregistreaza in permanenta o munca de calitate, dar acelasi lucru se intimpla si in cazul Germaniei, Frantei sau Marii Britanii.
Saptamina PR-ului Romanesc nu s-a terminat insa o data cu premiile acordate aseara. Evenimentul va continua pina joi, 8 noiembrie, tot la Opera Nationala Bucuresti. Azi au loc doua traininguri de evaluare: unul in relatii publice si altul in domeniul responsabilitatii sociale corporatiste, iar miine, in ultima zi a saptaminii de PR, se va desfasura Ziua Carierei. Romanian PR Week a fost organizat de Forum for International Communications si a reunit o serie de nume grele in PR-ul mondial precum Peter Debreceny, presedintele Institutului American de Relatii Publice, si britanicul Tony Meehan, membru al Asociatiei Internationale de Relatii Publice.
Tatoiu isi obliga angajatii sa citeasca trei carti pe luna
Criticile comunicarii autohtone au facut si ele parte din peisaj. Chiar la dezbaterea care a deschis cea de-a cincea editie a Saptaminii PR-ului Romanesc, Monica Tatoiu, director general Cosmetics Oriflame Romania, s-a plins de lipsa de cultura ce domina peisajul comunicarii de afaceri din tara noastra. Ea a subliniat faptul ca tinerii din PR sint opaci fata de literatura, filosofie sau psihologie, domenii pe care ea le considera esentiale pentru o comunicare eficienta. De aceea, fiecare angajat de-al ei este obligat sa citeasca trei carti pe luna, una de dezvoltare personala, una de beletristica si una de specialitate, pe care le alege chiar ea, povesteste Tatoiu pentru Cotidianul.