X1_AdParams =
{
'pub':'1212121112121',
'site':'romanialibera',
'section':'site',
'zone':'rectangle',
'size':'300x250'
};
acest context, cum arta Simonei Vilau face parte din valoroasa familie a "scolii Baba". Figurativitatea este locul de intalnire al artistilor din jurul nucleului Baba. Stilurile in care lectia sa a fost preluata si transpusa in opera difera de la un nume la altul, in unele cazuri prin aporturi si influente din alte parti. Insa in profunzime, intr-o etapa sau poate intr-o intreaga perioada artistica, lectia Baba a fost parcursa si are contributia ei la formarea artistilor post-Baba. Asa se face ca teme precum Oedip, Regele pe divan, Samson si Dalila ajung in reprezentarile Simonei Vilau pe filiera transmisa de la o generatie la alta de Corneliu Baba.Ce s-a schimbat? Titlurile in engleza: "Lady Samson and Sir Judith", "Limbo", "The Justice and the Platoon", "Dante", "Beatrice" si o forta cromatica gaugainiana, fova. Folosirea unor "repere clasice inscenate" este intentia marturisita de artista: "Apeland foarte des la citate culturale, pana la eludarea semnificatiilor acestora, recontextualizez intregul, filtrand ansamblul si pastrand doar detalii semnificative, care sa faca imaginea recognoscibila. Astfel, intalnirea cu cateva personaje-cheie din cultura vizuala universala, cum sunt Dante si Beatrice, Samson si Dalila, se face la scara subiectiva". Acest mecanism se regaseste si in pictura lui Corneliu Baba, prin reintoarcerea la sursa clasicilor. La Rembrandt prin meticulozitatea desenului ce pregateste lucrarea printr-un numar impresionant de schite, la Goya prin viziunile introvertite deschise spre tragic si prin critica metaforica la adresa regimului, ciclurile "Spaima", "Regele nebun", la El Greco prin agitatia cromatica si hieratismul personajelor.Ce s-a adaugat? Compozitiile deschise, in care personajele ies din spatiul pictural dau senzatia ca mai e ceva de povestit dincolo de marginile lucrarii. Forta expresiva a personajelor, uneori cu pretul schimonoselii, ia locul pastrarii reprezentarii in limitele realismului. Unele detalii capata exagerari vecine cu monstruozitatea intr-un mai mult decat expresionism. Prezenta agresiva a erotismului ajuta pe alocuri la descrierea personajelor. S-a mai adaugat o tratare geometrica a suprafetelor in zone de un decorativism nabist. Picturile sunt de mari dimensiuni si sunt compuse din mai multe panouri. Cateva dintre ele par a putea avea sens si de sine statator in situatia desprinderii de compozitia generala. Simona Vilau isi structureaza proiectul expozitional Communication Breakdown in doua sectiuni - una a lucrarilor mai sus prezentate si cea de-a doua a interactivitatii cu aceste lucrari. Artista invita la interventia privitorilor asupra lucrarilor expuse prin intermediul spatiului electronic digital. Reproducerile digitale ale lucrarilor au fost campul pe care privitorii au intervenit cu mijloacele de expresie digitala, exprimandu-si vizual parerile personale. "Blocajul de comunicare apare in momentul interventiei propriei 'pareri' asupra unor figuri mitizate de-a lungul istoriei. Interactivitatea proiectului doreste sa ofere o alternativa ideii de finitudine a operei de arta si de imuabilitate a artistului", afirma artista. Aceasta suita de interpretari generate de lucrarile Simonei Vilau va putea fi vazuta pe site-ul www.artmix.ro."Communication Breakdown propune un joc, desfiintarea unidirectionalitatii mesajului artistic, este de fapt pretextul sub care vizitatorul este provocat sa participe", spune Marilena Oprescu, curatorul expozitiei. zSimona Vilau, Communication Breakdown, Ceainaria Carturesti