De asemenea, acestia au reclamat ca privatizarea cinematografelor este doar o acoperire pentru a face cadou clientelei politice a actualei puteri spatii comerciale. Iar atitudinea lui Iorgulescu, incadrata intr-un tipar cu care ne-a obisnuit si in cazul celorlalte crize de pana acum, nu ajuta cu nimic la eliminarea unor asemenea suspiciuni. Dupa aproape un an de zile in care ministerul n-a parut sa aiba probleme cu regia din subordine, pe care de altfel o si controla, prin reprezentantii desemnati in Consiliul de Administratie, Iorgulescu trimite la RomaniaFilm controale, reclama nereguli si anunta iminenta debarcare a conducerii (scenariu aproape similar cu ce s-a intamplat la Biblioteca Nationala). Dintr-o data, aflam de la ministru, conducerea RADEF e cea care a provocat un adevarat dezastru si a impins regia in faliment. La fel ca in cazul BNR, celor acuzati nu li se ofera posibilitatea sa se explice, nu se vorbeste deloc de complicitatea si responsabilitatea ministerului si sunt livrate presei numai informatiile care convin. Iar daca stii cat de cat ce se intampla in domeniu sau citesti cu atentie si fara prejudecati raspunsul sindicalistilor, iti dai seama cu usurinta ca decupajul faptelor prezentat de minister este unul extrem de tendentios si superficial. Lipsesc nuantele, lipseste situarea in context a faptelor semnalate, lipsesc date importante.
Or, practicarea unei asemenea executii sumare si in cazul RomaniaFilm nu poate decat sa ridice serioase suspiciuni, cu atat mai mult cu cat la BNR conducerea a fost debarcata exact inaintea sosirii unor sume astronomice pentru terminarea lucrarilor la noul sediu, iar la RomaniaFilm acuzatiile au fost lansate chiar inaintea demararii procesului de privatizare. gheorghita.ion@gandul.info
Gheorghita Aurelian Ion