De la tara mistica a chimonourilor pana la unicitatea uniformelor scolare, Japonia a manifestat interes si pentru brandurile americane, cat si pentru cele europene.
In industria modei din Japonia vocile tinere au urcat rapid langa mari nume datorita creatiilor indraznete. Succesul tinerilor creatori s-a datorat in mare parte unui mix ce a incorporat stilul japonez traditional si tendintele prezentului in creatii ce au pus in valoare identitatea japoneza.
Stilul japonez care se poarta in 2009 si se va mai purta si in 2010, desi afectat de recesiunea globala, isi va pastra farmecul inconfundabil. Retailerii critica aspru actuala situatie economica si nu inceteaza in a se plange de vanzarile care parca scad de la o zi la alta tot mai mult. Totodata politicile de marketing si publicitatea par a fi abia acum descoperite caci campaniile pentru stimularea vanzarilor nu mai dau roade ca in anii trecuti.
La capitolul incaltaminte, indiferent de cat de mult a evoluat industria din Japonia, consumatorii de sex masculin se arata mai interesati de brandurile americane, iar femeile se indreapta mai mult catre producatorii europeni.
Cu toate acestea nu toate stirile din industria japoneza de "fashion" sunt negative. Tendintele "denim" sunt in ascensiune si firme care fabrica imbracaminte de acest gen au raportat chiar profit. Observatori de moda din intreaga lume au recunoscut si catalogat moda japoneza de strada ca fiind inovativa, trendy si foarte adaptabila la cerintele tinerilor de astazi care isi doresc sa fie unici si sa se exprime intr-un mod aparte.
Septembrie 2009