Moda inseamna frumos, dar si o afacere in care sunt implicate mai multe persoane decat in multe alte afaceri. In fiecare zi milioane de muncitori realizeaza modele, cos, lipesc, vopsesc si transporta hainele in magazine. Mai sunt si reclamele din reviste, de pe panouri si mijloacele de transport, un simbol al unei industrii uriase si o metoda de a ne face sa alegem anumite haine, constient sau inconstient.
Hainele pot fi si o arma politica. In Anglia secolului XIX era interzis prin lege ca britanicii sa poarte haine produse in Franta, iar in timpul revolutiilor comuniste din secolul XX uniformele au fost folosite pentru a desfiinta distinctiile de clasa.
Moda este un permanent concurs de popularitate, moda haute-couture reprezentand stilul unui mic grup de persoane, cu un anumit gust si autoritate in lumea modei. Persoane instarite, cumparatori ai hainelor de lux, editorii si redactorii magazinelor de moda fac parte la randul lor din haute couture. Unele dintre modelele prezentate, scumpe si mai curand artistice decat practice reusesc sa se impuna si sa devina moda, dar cele mai multe raman pe podiumul de defilare.
Moda este dificil de catalogat si mai ales de inteles. Aproape ca nu se stie cum fustele scurte si cizmele purtate de adolescentele din Marea Britanie din anii '60 au ajuns pe podiumurile de prezentare din Paris sau cum jeansii au devenit atat de populari in intreaga lume ori cum hip-hopul a depasit strazile din Bronx pentru a ajunge in prezentarile de moda de la Londra sau Milano.
30 iunie 2006