Asistent si colaborator al lui Michel Legrand, Vladimir Cosma incepe la recomandarea acestuia o prodigioasa cariera in muzica de film, debutand cu partitura la "Alexandru cel fericit" de Yves Robert; continua cu Gerard Oury, Francis Weber, Claude Pinoteau, scriind muzica la peste 200 de filme, creatie rasplatita cu doua premii Cesar, dar si un Palme d'Or pentru intreaga sa activitate. Alternand interviuri cu marii sai colaboratori, Yves Robert, Claude Pinoteau, dar si cu cei apropiati din familie, tatal Teodor si fiul Michel, atent montate cu confesiunile compozitorului, Marilena Rotaru configureaza unul dintre cele mai interesante portrete ale exilului romanesc. Cateva date esentiale pentru succesul compozitorului sunt subliniate de Marilena Rotaru in discutia cu Vladimir Cosma, prin revenirea la radacinile muzicii romanesti, prin servirea filmului nu ca acompaniament servil si pleonastic, si printr-o aprofundata cunoastere a folclorului lumii. O nostalgie a compozitorului ramane revenirea in tara in care s-a format, dar se pare ca autoritatile culturale de la Bucuresti ignora ce stie o lume intreaga. Pana la audierea unui concert dirijat de Vladimir Cosma la Bucuresti, filmul Marilenei Rotaru ramane un memento stenic pentru ispravile oamenilor din exil. Un articol de Calin Stanculescu