Din 1924 o noua tema internationala de design si-a facut aparitia la o expozitie pariziana de arta decorativa, socand si atragand atentia publicului si mai ales a creatorilor. Art Deco avea surse de inspiratie eclectice, de la arta moderna la motivele folosite in Egiptul antic. Initial Art Deco a fost folosit in designul de mobilier, in pictura, chiar in moda feminina. Dar in scurt timp Art Deco a inceput sa fie prezent si in arhitectura si de aici in produsele de masa, inclusiv in designul simbolurilor transportului modern al secolului XX - avioane, vapoare, trenuri. A fost si momentul in care constructorii au incercat pentru prima oara sa imbine stilul si aerodinamica.
Era asadar inevitabil ca in scurt timp noul stil sa ajunga si in industria automobilelor, influentand designul, de la formele caroseriei la portiere, tapiterii si mascotele de pe capote. Cativa designeri curajosi au adoptat Art Deco si au creat modele interesante si moderne, care au atras atat prin performante cat si ca opere de arta.
1933 Pierce-Arrow Silver Arrow
Compania Pierce-Arrow din Buffalo era renumita pentru masinile de lux pe care le producea, chiar daca nu era un segment de piata profitabil dupa prabusirea financiara care afectase America in urma cu putin timp. In 1933 Pierce-Arrow a anuntat ca lucreaza la un model cu totul special, V-12 Silver Arrow, cu forme unice influentate de Art Deco. Au fost realizate doar cinci exemplare, cu pretul de 10.000 de dolari, o suma enorma pentru cumparatorii care isi reveneau cu greu din socul crizei financiare. Dintre acestea s-au pastrat patru, care mai pot fi vazute si astazi in muzee sau in timpul concursurilor de masini clasice.
Modelul Chrysler Airflow a fost, in momentul aparitiei, o schimbare radicala de design si constructie. Forma sa deosebita a facut ca si pozitionarea motorului si a scaunelor din spate sa se schimbe. Pana atunci motoarele erau asezate in spatele rotilor din fata, iar scaunele din spate se gaseau deasupra axului. Inginerii de la Chrysler au mutat motorul mai in fata, apoi au facut acelasi lucru si cu bancheta din spate. Modelul era inedit si prin constructie, combinand structura masinii cu un cadru din otel. Avand doua variatii, Chrysler si DeSoto au folosit din plin decoratiuni Art Deco, in interior si in exterior, caracteristica vizibila mai ales in cazul banchetelor, care ar fi putut fi instalate in orice camera decorata in stil Art Deco. Cu toate eforturile constructorilor, modelul a fost un usturator esec, in parte si din cauza pretului prea mare.
Chrysler Airflow
Un alt model lansat de Ford in 1937 avea performante medii, fiind destinat pietei americane mult prea slabite inca, dar masina era in sine o opera de arta. Pentru designul acestui model s-a ales acelasi stil Art Deco. Chiar daca in anii '50 a facut o dezastruoasa eroare de marketing, Edsel Ford a influentat unele dintre cele mai atragatoare modele ale companiei, intre care Lincoln Zephyr, Lincoln Continental, Ford 37. Acesta putea fi gasit in mai multe variante, dar cel mai popular model a ramas cel cu patru usi. Cumparatorul putea alege intre doua modele, ambele in V8 si mai bune decat ce oferea concurenta, cu 60 sau 85 cai putere. Cu toate acestea Henry Ford a refuzat schimbarile in alte domenii, spre exemplu franele erau in continuare mecanice si nu hidraulice. In pofida acestor defecte modelul este interesant ca un exemplu al adoptarii stilului Art Deco in productia de masa.
Ford 1937
1933 Pierce-Arrow Silver Arrow