Martin Scorsese, care se află la originea acestei iniţiative, a subliniat că, deşi "World Cinema Foundation" a început să existe oficial de marţi, are deja în patrimoniul său trei filme salvate pentru generaţiile viitoare: "Limite" (Brazilia), turnată în 1931 de Mario Peixoto, "Transes" (Maroc, 1981), de Ahmed Al Maanouni, şi "Pădurea Spânzuraţilor" (1964), de Liviu Ciulei.
"Este nevoie de tenacitate" din partea cineaştilor, "asta încerc să trezesc aici", a spus Martin Scorsese. 'Lucrând împreună, vom avea mai multă greutate', a declarat cineastul american, care a amintit că "90% din filmele turnate înainte de 1950 în SUA nu mai există".
Pentru a se evita ca astfel de dezastre să continue să se producă, în special în ţări precum cele africane, unde a şaptea artă este aproape un miracol, ideea este ca fiecare cineast să lucreze în ţara sa pentru a recupera patrimoniul naţional şi a "adopta" filme.
Walter Salles a reluat cuvintele unui producător de film din Brazilia pentru a aminti că o ţară fără o istorie a filmului "este ca o casă fără oglindă".
Problema conservării filmelor este intim legată de "problema conservării identităţii şi diversităţii noastre culturale", a mai spus Walter Salles. Potrivit acestuia, conservarea filmelor constituie 'un instrument fabulos pentru a înţelege diferenţele dintre noi şi punctele noastre comune'.
Fundaţia prevede, de asemenea, crearea unui circuit format din cinematecile din întreaga lume, pentru a prezenta filmele restaurate, înainte de a le difuza în format DVD, a mai spus Scorsese.