La cinci luni de la încheierea campaniei "Mari Români", Televiziunea Română împreună cu Editura Trei, oferă publicului cartea "Mari Români. Povestea unui succes mediatic", scrisă de Valentin Protopopescu. În cuprinsul celor 223 de pagini, autorul și-a propus să spună povestea campaniei derulate de TVR în perioada 27 mai - 21 octombrie 2006. Cartea rememorează secvențe ale acestui amplu proiect cultural, pornind de la coordonatele formatului inițial de la BBC, trecând prin aventura mondială a controversatului program de televiziune și prezentând date comparative despre topurile realizate de diferite țări. |
De asemenea, cartea surprinde etapele de desfășurare ale campaniei lansate de TVR, oferă comentarii și aprecieri despre componența și structura Topului 100, respectiv a Topului 10, date biografice ale "finaliștilor", dar și ale "avocaților" și regizorilor celor 10 documentare difuzate de TVR în cadrul campaniei, picanterii și accidente consumate în timpul filmărilor. Autorul se oprește, între altele, și asupra câtorva date statistice și detalii sociologice referitoare la maniera în care au votat telespectatorii, oferind posibile interpretări ale acestora, dar și reacții ale publicului și ale mass-mediei.
"Am năzuit să rezulte o carte care să fie citită de cât mai mulți inși dintre cei care au constituit publicul emisiunii Mari Români" și nu un text tehnic, care să se adreseze doar unei mâini de profesioniști ai cifrelor și schemelor sociologice", a declarat Valentin Protopopescu.
Cartea "Mari Români. Povestea unui succes mediatic" vine în completarea DVD-urilor cu documentarele despre primii 10 Mari Români desemnați în urma nominalizărilor și a voturilor publicului TVR și editate în colaborare cu TVR Media.
Cartea va putea fi achiziționată din librării începând cu data de 05.04.2007 sau online pe site-ul www.edituratrei.ro la prețul de 29.90 RON
Campania Mari Români, unică în audiovizualul românesc prin amploare și prin miza propusă, i-a provocat pe telespectatori la un exercițiu de identitate și sinceritate, la recunoașterea celor mai importante personalități românești din toate timpurile.
În 21 octombrie, TVR a transmis show-ul final al proiectului în cadrul căruia a fost desemnat cel mai mare român din toate timpurile: Ștefan cel Mare.
Parafrazându-l pe Brecht, autorul cărții "Mari Români. Povestea unui succes mediatic" le sugerează intelectualilor dezamăgiți de rezultatele campaniei TVR o soluție practică: "ce-ar fi să se dizolve poporul și să se aleagă un altul?".
Valentin Protopopescu, este absolvent al Facultății de Filozofie din cadrul Universității București. După un stagiu de cercetare în domeniul esteticii teatrale la Universitatea Jagiellonă din Cracovia (1996), obține titlul de master (D.E.A.) în literatură comparată la École des Hautes Etudes en Sciences Sociales de la Paris (1997), cu o teză despre Antonin Artaud, sub conducerea profesorului Philippe Roger, director al revistei Critique. Este doctor în filosofie al Universității din București (2004) cu o lucrare despre Emil Cioran. Semnează studii, cronici, eseuri și polemici în majoritatea revistelor culturale românești. În prezent este publicist-comentator la Radio România Cultural și predă, în calitate de lector, cursul "Cultura video" la Facultatea de Film, U.N.A.T.C., București.
Aprilie 2007