Anghel Saligny s-a nascut pe 19 aprilie 1854 la Serbanesti in judetul Galati. Inginer constructor, academician, pedagog si ministru, a fost profesor la Universitatea din Bucuresti, membru al Academiei Romane si presedinte al acesteia.
A urmat scoala primara la Pensionul din Focsani, infiintat de tatal sau, Alfred Saligny, apoi studiile secundare la Gimnaziul din Focsani si liceul in Germania la Potsdam. Studiaza ulterior la Universitatea din Berlin, avand ca profesor pe celebrul fizician L. Helmholtz. A studiat si la scoala tehnica superioara din Carlottenburg, Germania.
Foarte bine pregătit in domeniul construcţiilor de poduri şi lucrărilor hidraulice, inginerul Anghel Saligny a pus în aplicare cele mai înaintate procedee şi metode ale timpului său, fiind preocupat de ideea de a crea un corp tehnic romanesc, ideee concretizata in anul 1881 prin infiintarea Societatii politehnice din Romania.
Perioada marilor sale creaţii începe în 1890, la 21 octombrie în prezenţa regelui Carol I fiind marcată începerea lucrărilor pentru podul de cale ferata peste Dunare. La cinci ani de la începerea lucrărilor, în data de 14 septembrie 1895 este inaugurat sistemul de poduri de cale ferată ce traversează Dunărea între Fetesti şi Cernavoda.
Ansamblul de poduri peste bratul Borcea era o necesitate, in acest sens guvernul I.C. Bratianu lansand in 1879 un concurs international de proiecte pentru ridicarea a doua poduri pentru transportul pe calea ferata. Neobtinand rezultatatele dorite guvernul roman a numit o echipa condusa de inginerul Anghel Saligny.
Convins de trainicia podului, Anghel Saligny a stat impreuna cu muncitorii intr-o barca, sub pod, in timp ce pe acesta trecea prima garnitura de vagoane de marfa si un tren cu oaspeti venit special de la Bucuresti.
Pe atunci cel mai lung pod din Europa si al treilea din lume, avand o lungime totală de 4088 de metri, a fost considerat cea mai mareata lucrare inginereasca din tara.
Prin asezarea simetrica a grinzilor fata de deschiderea centrala, prin forma zvelta a conturului este si astazi considerat unul dintre cele mai frumoase poduri metalice din lume.