Devenit un clasic in domeniu, un vis pentru alti parfumieri care nu puteau decat sa spere ca intr-o buna zi vor gasi la randul lor acea combinatie perfecta de ingrediente, seducand prin eleganta si identificarea cu rafinamentul si bunul gust, Chanel No 5 isi incepe povestea impreuna cu creatoarea lui dupa Primul Razboi Mondial, cand Coco Chanel era deja un nume cunoscut de orice femeie pasionata de moda. Nimeni nu s-ar fi gandit vreodata ca nu cu multi ani in urma cea care dadea tonul in domeniu era doar o tanara saraca, o orfana abandonata, care isi pierduse marea iubire de atunci pentru ca regulile societatii decisesera ca nu este suficient de bogata, nici dintr-o familie nobila. Trecand printr-o criza care ameninta sa distruga totul, descopera insa la Venetia, unul dintre orasele iubirii, o aroma care ii va inspira viitorul parfum, pe care de la bun inceput si l-a imaginat ca un simbol al iubirii. Fie si una nefericita.
Lumea parfumurilor era insa un univers necunoscut, misterios si chiar inspaimantator. Era nevoie de specialisti, retete, trucuri cunoscute doar marilor maestri in domeniu, bani (mai ales bani), curaj si din nou acea inspiratie de a da nastere unui nou produs, dar mai ales de a-l promova. Cum sa transformi un parfum nou intr-un veritabil mit al parfumierilor, o sticluta care nu trebuia sa lipseasca din spatiul personal al oricarei femei elegante, care sa devina acel cadou pretios, indelung visat si nu exorbitant de scump? O provocare pentru Coco Chanel, care stia ca daca a reusit in lumea modei atunci va reusi pana la urma, cu orice sacrificii, sa le ofere celor care ii cumparau hainele si parfumul perfect.
Biografie romantica, evocare a unei epoci care avea sa schimbe lumea europeana care se bucura din plin dupa incheierea razboiului care pusese capat tuturor razboaielor (cum nu putini au crezut cu fanatism), este povestea unui parfum si un capitol de istorie mondena si moderna.
Michelle Marly, Mademoiselle Coco si parfumul iubirii, editura Nemira, 2021