Aplicanţii trebuie să cunoască cel puţin o limbă de circulaţie internaţională şi să facă dovada acceptării de instituţii de învăţământ superior din străinătate, la studii postuniversitare. Candidaţii vor face demersuri personale direct la instituţiile din străinătate, prin trimiterea unei scrisori de intenţie în care îşi exprimă dorinţa de a studia, solicitând un acord de primire la studii. Participarea la concursul naţional are ca scop obţinerea unei finanţări pentru efectuarea stagiului de studii postuniversitare în străinătate la care au fost acceptaţi. Dosarul de înscriere la concurs trebuie să cuprindă un formular tip de înscriere la concurs, curriculum vitae, copie buletin de identitate/carte de identitate, proiect de studiu şi/sau creaţie artistică, care să justifice, în 2 -10 pagini, activitatea pe durata stagiului pentru care se solicită bursa de studii, precum şi aplicabilitatea acestuia în România, după terminarea stagiului de studii în strainatate. Proiectul de studiu şi/sau creaţie artistică trebuie să fie în conformitate cu tema şi programul de studiu şi să conţină: motivaţie, justificare, mod de valorificare a rezultatelor, mod de diseminare a cunoştinţelor dobândite, concordanţa cu lucrările elaborate anterior, încadrare şi validare în programul de studiu.
Tema proiectului poate fi o dezvoltare, derivare, continuare a lucrării de licenţă, disertaţiei, tezei de doctorat sau poate fi o temă nouă, importantă specializării pentru domeniul artelor plastice la universitatea/instituţia de profil din străinătate. Proiectul de studiu şi/sau creaţie artistică trebuie să fie aprobat de rectorul/directorul instituţiei din care provine. "Candidaţii trebuie să fie absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ universitar care face parte din lista stabilită anual prin ordin comun al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului şi ministrului culturii şi cultelor", precizează comunicatul MECT.