"Enciclopedia ilustrata de istorie universala", ultima aparitie Reader’s Digest, si prima editare de acest gen pe piata noastra, este impresionanta prin volumul de 800 de pagini, in format mare, prin calitatea continutului si grafica ilustratiilor color.
Istoria umanitatii este privita in ansamblu, sunt portretizate personalitatile care au schimbat lumea si descrise cele mai importante curente culturale sau ideologice, dar si inventiile sau marile descoperi ale omenirii.
Documentata in detaliu, informatiile au fost actualizate dupa ultimele descoperiri istorice, iar pentru editia in limba romana, istoricii Horia C. Matei si Stan Soica au adaugat numeroase informatii inedite.
De ce au fost initiate Cruciadele, cine l-a ucis pe Iulius Cezar sau care este cel mai vechi parlament din lume? Cine a fost Imparatul Qinsi Huangdi si de ce a fost el inmormantat impreuna cu o imensa armata alcatuita din statui de teracota?
Asediul Troiei este un mit sau o realitate istorica? Cum au reusit un ofiter prusac sa devina cel mai longeviv rege al Romaniei sau Elisabeta I - unul dintre cei mai buni negociatori din istoria umanitatii? Sunt numai cateva dintre intrebarile care-si gasesc raspunsurile in enciclopedie.
Marketing direct, prin posta
Un cuplu american, Dewitt and Lila Wallace, a infiintat Reader’s Digest Association in 1922. Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, firma a inceput sa foloseasca acelasi mecanism de vanzare si in Europa.
Produsele Reader’s Digest sunt oferite consumatorilor din intreaga lume in sistem de marketing direct, ofertele fiind trimise consumatorilor prin intermediul postei. "Firma are in prezent o cifra de afaceri de 2,5 miliarde de dolari anual, opereaza in aproximativ 60 de tari si are 5.000 de angajati", a spus Arina Toparcean, managerul general al editurii.
Editura Reader’s Digest s-a lansat in urma cu doi ani, in aprilie, in Romania. De atunci, au fost tiparite 15 titluri, printre care: "Descoperiti minunile lumii", "Mari enigme ale trecutului", "Sanatate cu tratamente naturiste", precum si 11 colectii cu CD-uri muzicale. In octombrie, anul trecut, corporatia media a lansat si revista cu nume omonim.
"Sistemul de distribuire prin posta folosit de Editura Reader’s Digest "a prins" in Romania. Produsele Editurii Reader’s Digest au ajuns in zone ale tarii unde oferta de carte sau CD-uri este mai putin variata.
De asemenea, am putut oferi produsele noastre unor clienti care nu viziteaza foarte des librariile sau magazinele care vand produse muzicale. Cartile si Cd-urile Reader’s Digest sunt tiparite, respectiv, imprimate in tari din Europa de Vest si au o calitate exceptionala", a explicat Toparcean.
Cartile Reader’s Digest au avut pana acum un tiraj total 275.000 in Romania, iar cel mai bine vandut titlu a fost "Descoperiti minunile lumii".
CD-urile, printre care se numara colectiile "Cele mai iubite 150 de piese clasice", "Hiturile secolului XX" sau "Pianul magic al lui Richard Clayderman", au avut un tiraj total de 133.400 in Romania, iar bestseller a fost "Craciunul peste ani", potrivit informatiilor editorilor.
Plata in rate
Aproximativ 60% dintre clientii Reader’s Digest de la noi platesc in rate pentru produsele cumparate. Acest sistem de plata prezinta avantaje pentru cumparatori, plata fiind esalonata, dar si dezavantaje, clientul mergand la posta pentru fiecare plata lunara.
"In plus, Posta Romana aplica un comision pentru fiecare plata in parte, deci daca platesti trei rate platesti de trei ori si comisionul fix. Pentru Reader’s Digest, avantajul ratelor este acela ca faciliteaza vanzarea, in schimb, el genereaza un sistem extrem de complex de urmarire a platilor, plata fiind intarziata in timp", a explicat Arina Toparcean.
" Asa cum mari firme de bunuri de larg consum sunt promovate prin reclame TV, Reader’s Digest apeleaza la materialele promotionale si concurusri cu premii pentru a-si face cunoscute produsele", a conchis managerul.
Titluri
Carti de la Reader’s Digest
Printre volume se numara:
Descoperiti minunile lumii - 89,70 lei,
Mari enigme ale trecutului - 89,70 lei,
Sanatate cu tratamente naturiste - 74,80 lei,
Cand, unde si cum s-a intamplat - 89,70 lei,
Medicii va recomanda leacuri la indemana - 79,80 lei,
O masa intr-o farfurie - 79,80 lei,
English in 20 Minutes a Day (cu cd-uri) - 249,00 lei,
Redescoperiti secretele bunicii - 89,70 lei,
Word Power Dictionary (dictionar explicativ englez-englez) - 129,00 lei,
Misterele Terrei - 89,70 lei,
1000 de miracole ale naturii - 99,60 lei.
Colectiile de CD-uri costa in jur de 80 lei noi.
Revista
Format de buzunar
Revista Reader’s Digest se tipareste in 50 de editii in 21 de limbi si este difuzata in 60 de tari. Are peste 80 milioane de cititori in fiecare luna. In Romania, revista a fost lansata pe 27 octombrie 2005.
La mai putin de un an de la lansare, RD a devenit a doua revista lunara (ca tiraj), conform auditarilor BRAT, dupa "Practic in bucatarie", cu vanzari de peste 100.000 de exemplare ca medie a primelor doua luni.
Revista "populara" a fost fondata in SUA in 1922 de DeWitt si Lila Wallace si contine subiecte din medicina, stiinta sau sfaturi utile. Se distribuie prin marketing direct si la stand. Are acelasi format de buzunar ca si in 1922: 184X134. In Romania, targetul se adreseaza publicului cu varste intre 25 si 55 de ani.