1960 - Ohio Art lanseaza primul set de desen Etch-a-Sketch. De atunci s-au vandut peste 100 de milioane de seturi similare. Etch-a-Sketch fusese inventat de Arthur Granjean in anii '50, fiind numit initial L'Ecran Magique.
Dupa ce in 1869 Milton Bradley a inventat un joc pe care l-a numit "The Checkered Game of Life", care i-a adus si popularitatea in domeniu, in 1959 directorii companiei Bradley aveau nevoie de o idee. Pe baza acestui joc deja clasic, Klamer a realizat Game of Life, devenit in scurt timp un succes.
1965 - Stanley Weston realizeaza o papusa pentru baieti, inspirata de un nou serial de televiziune, intitulat Locotenentul. Papusa era chiar celebrul G.I. Joe si s-a dovedit mult mai populara decat serialul, spre surpriza multor fabricanti de jucarii, care nu crezusera ca o papusa pentru baieti ar putea avea succes. Nu este lipsit de interes ca o incercare de a lansa, cativa ani mai tarziu, o varianta feminina a lui G.I. Joe, s-a dovedit un esec lamentabil.
1966 - Elliot Handler, unul dintre co-fondatorii Mattel Inc, inventeaza Hot Wheels, cand adauga roti care se invart si axe unor machete de masini. Modelul cu motor si sistem special de reducere a frecarii depaseste 100 de kilometri pe ora.
1969 - Parker Brothers lanseaza pe piata prima minge Nerf, din poliuretan, cu care copii se pot juca si in casa. Pana la sfarsitul anului se vand peste patru milioane de mingi Nerf.
1972 - Magnavox lanseaza Odyssey, un sistem de jocuri video, cu un singur joc, o varianta de tenis. Alte companii incep sa investeasca in noua piata, iar pana in 1976 apar jocuri de hochei, tenis si squash.
1973 - Dave Arneson si Gary Gygax inventeaza si lanseaza Dungeons & Dragons. Jocul este primul pas spre aparitia unei noi categorii de jucarii fantasy/adventure, o nisa care va deveni in timp o piata de 250 de milioane de dolari.
1976 - Nolan Bushnell isi vinde compania producatoare de jocuri video, Atari, catre Warner Brothers. Jocurile foarte populare Pong si Super Pong sunt in scurt timp lasate in urma de o consola primitiva, cu jocuri diverse si mai ales in culori. Pana in 1982 Atari avea o cifra de afaceri de doua miliarde de dolari anual, dar la scurt timp a venit si esecul. In 1983 Atari a aruncat mii de jocuri produse de companie intr-o groapa de gunoi din Texas.
1977 - Kenner Toys lanseaza o serie de figurine inspirate de "Razboiul Stelelor", profitand astfel de succesul filmului. Seria va domina pentru mult timp piata de gen.
1983 - O companie japoneza, Nintendo, aduce in SUA o consola noua, Nintendo Entertainment System (NES). Cu 52 de culori, sunete realiste si jocuri interesante, reuseste sa atraga atentia magazinelor, reticente dupa esecul Atari. In 1987-1988 NES si doua dintre jocurile sale (Super Mario Brothers si The Legend of Zelda) au fost cele mai vandute jucarii. In 1989, Nintendo a lansat Game Boy, o consola portabila.
1986 - Artistul american Xavier Roberts lanseaza pe piata papusile Cabbage Patch Kids, fiecare exemplar avand un certificat de adoptie si un nume. Desi au fost produse peste trei milioane de papusi, compania a facut cu greu fata cererii. Papusile au stabilit si un nou record, fiind cele mai de succes produse de gen din istoria industriei. Roberts a inceput sa realizeze aceste papusi in anii '70 pentru a face rost de bani. La inceput aveau fete moi si erau realizate artizanal, fiind numite Micii Oameni.
In acelasi an, Rob Angel, un chelner de 24 de ani din Seattle, a lansat Pictionary, un joc in care participantii trebuiau sa ghiceasca propozitii dupa desenele adversarului.
1993 - Inventatorul H. Ty Warner incepe sa vanda papusi numite Beanie Babies. Dupa ce o prima serie de noua bucati, infatisand animale, nu se bucura de succes, Warner Brothers decide sa le retraga de pe piata. Abia atunci incepe cu adevarat nebunia, papusile ignorate devenind un real succes.