Rao a editat 15 titluri similare "Codului lui Da Vinci" sau legate de el.
Editura Rao a publicat, in colectia „Succese internationale”, 15 titluri cu teme inspirate din romanul lui Dan Brown, „Codul lui Da Vinci”, pe care l-a editat pentru prima data in martie 2004. "
Rao a vandut pana acum peste 150.000 de exemplare din „Cod” si a editat anul trecut si „Codul lui Da Vinci ilustrat”, care desi costa 100 lei noi s-a vandut pana acum in 7.000 de exemplare.
Romanul lui Dan Brown a fost tradus in 40 de limbi si s-a vandut in peste 50 de milioane de exemplare in intreaga lume.
Succesul „Codului lui Da Vinci” a determinat editura sa scoata pe piata si alte titluri semnate de Dan Brown: „Conspiratia”, „Fortareata digitala” sau „Ingeri si demoni”.
Pe urmele unui bestseller
Numerosi autorii au inceput sa scrie dupa reteta aducatoare de succes - marca „Dan Brown”. Bineinteles, romanele lor au templieri, o intriga conturata in jurul cautarii Sfantului Graal, stropita cu sangele unor crime, sau un Iisus muritor de rand, care face copii cu Maria Magdalena.
Aceste carti, aparute pe banda rulanta, trebuie sa mai contina neaparat scheme ezoterice, coduri, masoni, rituri sexuale, violente, conspiratii, mesaje, documente sau harti antice.
Rao a editat o pleiada de asemenea romane, scrise de diversi autori: „Sangele Sfant si Sfantul Graal”, „Misterul templierilor”, „Mostenirea mesianica” sau „Conjuratia Sixtina”.
Ultimele doua titluri, scoase de editura, sunt doua ghiduri de calatorie: „Codul lui da Vinci - Pe urmele unui bestseller” si „In lumea romanelor lui Dan Brown - Un adevarat turism al thrillerului”.
Cod de facut bani
Dupa succesul „Codului lui Da Vinci” au aparut carti care demonteaza teoriile lui Brown, dar care, paradoxal, se vand tocmai datorita titlului contestat.
In Romania s-au tradus dintre ele: „Codul spart al lui Da Vinci”, de James L. Garlow si Peter Jones ( Editura Aquila din Cluj) si „Adevar si fictiune in Codul lui Da Vinci”, de Bart D. Ehrman (Editura Humanitas).
Autorii spun ca romanul lui Brown isi datoreaza imensul succes pe o strategie aducatoare de profit, tipic hollywoodiana. Scriitorii sustin ca romanele lui Brown ilustreaza ideea de showbiz ce implica foarte multi bani intr-o afacere minutios gandita.
„ Si nu ne ramane astfel decat sa plutim, cu cartea lui Dan Brown in mana, intr-o permanenta deriva pe intinsul unui ocean al confuziei si indoielii”, explica autorii.