Timp de aproape doua ore, spectatorii sunt purtati prin fascinanta lume a basmului, prin interioarele marilor curti imparatesti intesate de intrigi si povesti cu talc, asa cum au fost ele vazute de unul dintre cei mai mari povestitori ai lumii. Printesa si mazarea, Porcarul, Hainele imparatului cele noi se contopesc, lasand impresia unui tot unitar. Scenariul spectacolului este cursiv, capteaza usor atentia, iar intamplarile se leaga perfect, trecerea de la o poveste la alta fiind asigurata prin pastrarea personajelor principale (cei doi porcari) si a subiectului comun (iubirea dintre fata imparatului si un porcar).
Copiii de la Studioul Paul Ioachim, indragostiti definitiv de teatru Regele Gol este cel de-al treilea spectacol, dupa Cocosatul de la Notre Damme si Drum fara pulbere, care ii are in distributie pe liceenii de la Studioul de actorie Paul Ioachim. Nu mai putin de 15 tineri (de la Liceul de Arta, Universitatea de Petrol si Gaze Ploiesti, Liceul B.P.Hasdeu si Seminarul Teologic) au intrat in pielea personajelor lui Andersen, dovedind o pofta nebuna de teatru. In ciuda micilor ezitari (lipsa de dictie pentru unii sau cateva probleme la replici) inevitabile la acest nivel, tinerii actori au dovedit ca sunt definitiv indragostiti de teatru. Dincolo de evolutia clara fata de precedentele spectacole, cursantii studioului Paul Ioachim au reusit ca prin entuziasmul lor sa transforme reprezentatia de sambata intr-un succes.
Costume interesante si gaselnite reusite Regele Gol are meritul de a starni interesul tuturor categoriilor de public. Indiferent de varsta, spectatorul este furat de actul artistic in sine si se simte, pentru doua ore, din nou copil. Este fascinat de multitudinea de costume care mai de care mai interesante, de decorul inspirat (toata scena este construita sub forma unei cupole uriase), ilustratia muzicala excelenta (semnata tot de regizorul Alina Hristea) si de umorul personajelor. Un alt plus al celei mai noi productii a Teatrului G. Ciprian este distribuirea lui Sorin Francu (Teatrul Municipal Focsani), singurul matur din distributie, in rolul regelui. Deloc intimidat de armata de liceeni din jurul sau, Francu da un farmec deosebit spectacolului, demonstrand mult umor si talent actoricesc. Interesante sunt si gaselnitele regizorale care sporesc farmecul povestii: regele are la curte un ministru al Relatiilor Intime, cu lobul urechii ciuruit de cercei si cu inele pe mana, desprins parca de pe coperta revistei Bravo; curtenii sunt tinuti in frau la propriu, regele isi face poze si foloseste ochelari de vedere si lupa etc. Cristian IONESCU