Asociatia IRSCA Gifted Education Romania, singurul institut privat de cercetare in educatia excelentei anunta lansarea unui proiect educational exceptional, - Scoala de iarna a Educatiei de Excelenta –editia a III-a eveniment unic in Europa si Romania, cu tema de importanta actuala pentru invatamantul romanesc prin cele mai bune practici internationale: „Curriculum si expertiza in educatia excelentei”, programata la data de 31 ianuarie – 3 februarie, finalizandu-se cu certificate de participare, diplome de excelenta colaboratorilor si organizatorilor, intr-un cadru deosebit ce va avea loc la debutul acestei scoli.
Asociatia IRSCA Gifted Education, in parteneriat cu Inspectoratul Scolar Judetean Arad, Casa Corpului Didactic si Asociatia Invatatorilor din Romania- Arad lanseaza inscrierile pentru Scoala de Iarna a Educatiei de excelenta profesorilor care doresc sa isi impartaseasca valorile pedagogiei excelentei.
Impreuna cu formatorii specializati in educatia excelentei vor pregati o lucrare deosebita pentru o scoala a viitorului, a modernizarii principiilor, valorilor, idealurilor si a culturii europene prin coordonarea domnului profesor doctor Florian Colceag – expert international in educatia excelentei, presedinte EDUGATE si IRSCA Gifted Education, 20 de ani de experienta in gifted education si in antrenarea copiilor olimpici la matematica cu care a obtinut mai mult de 60 de medalii de aur la competitii internationale de matematica; reprezentant in România al World Council for Gifted and Talented Education.
M.A. in Education, specializare in Gifted Education, July 2001, Utah State University, Education Department. Membru al: British Columbia Organization for Gifted Education; Hub Austega, the Australian organization for Gifted Education; Centre for Complex Studies, non-governmental, non-profit institute in Bucharest, Romania, Member of Director’s Committee, 2001; Principalele beneficii, pe termen scurt si mediu sunt crearea unei retele nationale de cadre didactice specializate in gifted education, iar pe termen mediu si lung, beneficiile sunt valorificarea potentialelor viitorilor absolventi din invatamantul romanesc si in mod specific al tinerilor cu abilitati inalte.
De ce expertiza si curriculum in educatia excelentei?
O scoala performanta are nevoie sa pregateasca si sa actualizeze periodic planuri personalizate pentru dezvoltarea programelor educationale, inclusiv dispozitii de obtinere pe baza experientelor prevazute in planurile lor. Valoarea acestei experiente a profesorilor este sporita atunci cand elevii au parte de planuri individuale, in sesiuni de grup, pe termen scurt la care grupul cu privire la scopul lor, sa revizuiasca planurile in cazul in care critica aduce si sugestii acceptabile, in raport cu colegii cu privire la progresele realizate dupa ce a urmat planurile pentru o perioada de timp, si a evalua planurile de auto-proiectare utilizand criterii.
Avantajele atelierelor de creatie si expertiza curriculara?
Atelierele se vor realiza pe subiecte de gandire critica favorizand dezvoltarea atitudinii independente si de hranire a potentialului natural. Se va tine cont de respect reciproc, obiectivitate, empatie, si intelegere, aptitudini care vor fi apreciate de catre participanti, in special cei care au nevoie de un loc sigur pentru a testa ideile lor. Un accent deosebit se va pune pe dezvoltarea de unei curricule specializate in toate domeniile academice, inclusiv cele extrascolare, terapeutice si de recuperare a abilitatilor ascunse si arta spectacolului.
Atelierul de Stiinte: Matematica, fizica, biologie, chimie
Stiintele fizice si biologice, matematica, stiinte sociale vor oferi oportunitati unice pentru proiecte in care initierea, planificarea, gandirea critica, probleme creative a problemelor, precum si luarea deciziilor pot fi dezvoltate. Ele sunt bogate cu oportunitati de a invata despre lideri care au influentat in domenii cum ar fi guvernul si politica, stiinta şi tehnologia, cele umaniste din arte, afaceri si industrie, filozofie si religie, si stiinta de sanatate si medicina. Elevii vor invata cum interesele lor, pasiunile, si abilitatilor se pot dezvolta in cariere. Ei pot compara contributiile altora, cu sisteme de valori in formula lor proprie. De exemplu, multi lideri au fost preocupati de saracie si de conditia umana.
Coordonatori: Adina Tulbure si Marilena Leurzeanu
Atelierul de Stiinte Umaniste si Scriere Creativa: Limba si literatura romana, limbi moderne, filosofie, psihologie, istorie si geografie
Arta limbilor de vorbire, engleza, limba si literatura romana precum si alte cursuri specifice artelor comunicarii orale si in scris vor oferi oportunitati pentru viitorii lideri in potentialul de a invata cum sa prezinte ideile in mod clar si convingator. Pregatirea si prezentarea discursuri, ascultand si prezentari de critica, rapoarte scrise, stiri si editoriale pentru scoala si alte publicatii locale, pentru pregatirea si angajarea lor in dezbateri, ca viitori lider de conferinte si sesiuni de dezbateri, care participa la scoala si a campaniilor electorale, altele sunt doar cateva dintre mai multe optiuni disponibile. Activitatile de grup ofera sanse maxime pentru tineri de a afla cum sa ajute pe altii sa se simta importanti, utili, astfel dezvoltandu-se capacitatea de autoevaluare, acceptarea contributiilor lor, sa pastreze discutii relevante.
Coordonatori: Dr. Mihaela Christi, Alina Popescu, Ligia Necula
Atelierul de Arte: Muzica, Arte plastice, sculptura, dans.
Elevii pot invata abilitatile de lider si de a beneficia de inspiratie de la oameni talentati din trecut si din prezent, care au imbogatit noi toti, prin contributiile acestora chiar si in arta spectacolului. Lucrarile lor de creatie, tendintele initiate de acestea, precum si rezultatele durabile de eforturile lor sunt demne de studiu, la fel ca viata lor si circumstantele in care munca lor nu s-a realizat niciodata.
Coordonatori: Doina Mesteru, Georgiana Stoian
Programe pentru parinti, consiliere si mentoring
Educatia oferita copiilor si tinerilor trebuie sa se ridice la cele mai inalte standarde internationale in domeniu si va ajuta la dezvoltarea potentialului individual la intregul potential, atat uman cat si intelectual, inzestrandu-i cu o educatie completa, o urmarire individualizata a dezvoltarii si o evaluare permanenta a progresului personalitatii.
Coordonatori: Ilioasa Daniela, Mirela Horumba, Ramona Paduraru
Beneficii in functie de performanta
Cursurile de formare de formatori si de dezvoltare de curricula contin si parti aplicative continand planuri de proiectare a programelor de gifted education in scoli publice sau private sau curricule structurate pe principiile gifted education ce vor fi integrate intr-un cos de oferte curriculare pentru scolile ce vor intra in programul gifted education in Romania. Evaluarea participarii la cursuri se va face asupra planurilor de proiectare si curricule dezvoltate ca produse finale in echipa sau individual, urmand sa fie aplicate in vara anului acesta la Centrul de Vara Gifted Education, in urma careia vor fi alesi sa lucreze la acest centru 10 profesori. Cursuri se finalizeaza cu diplome de specializare in gifted education recunoscuta de Consortiul Tinerilor si Copiilor Capabili de Inalta Performanta EDUGATE. Pentru cursantii interesati sa aprofundeze subiectele specifice gifted education se vor initia contacte cu formatorii internationali si nationali la nivel de masterat-doctorat, in vederea obtinerii unor burse de studii in acest domeniu.
Evaluatori: Prof. Dr. Florian Colceag, Marilena Leurzeanu, Adina Tulbure.
Conditii de participare:
Toti profesorii au dreptul la sanse egale. Cei mai buni vor fi selectati pe baza activitatilor realizate in cadrul atelierelor. Vom sustine dascalii pasionati de aceasta profesie si cei care doresc sa participe la formarea continua in gifted education. Pe aceasta cale, incurajam participarea cursantilor de la scolile anterioare. Termenul limita de inscriere este 27 ianuarie, 2010, orele 16,00. Va sugeram sa va inscrieti repede, timpul trece, evitati dusmanul periculos: concurenta!
Mulţumim în mod deosebit, D-nei Inspector Şcolar General, D-na Mirela Aldescu ( ISJ ARAD), D-nei Directoare a Casei Corpului Didactic, ( CCD ARAD) D-na Larisa Chitu, cât şi echipei de coordonare a evenimentului pe plan local profesorilor: Schillinger Monica, Adriana Ciucaş şi Călin Teuca.
Informaţii utile dar şi programul ce va cuprinde întreg evenimentul le puteţi vizualiza la adresa: http://www.supradotati.ro/siee.php
Ianuarie 2010