Intr-un top al celor mai populare branduri din industria modei, cu siguranta ca Gucci s-ar plasa pe primele locuri, daca nu chiar pe locul intai. Simpla mentionare a marcii inseamna pentru cei mai multi produse de calitate, moderne si atragatoare, pentru femei si barbati, la preturi justificate prin calitate. Mai putin se stie insa fascinanta istorie a companiei, a carei poveste incepe in 1906, la Florenta, unde Guccio Gucci fonda un mic atelier. Initial, Gucci vindea produse din piele, de cea mai buna calitate, modele interesante care au devenit repede foarte populare. Ulterior, gama se va diversifica prin vanzare de valize de lux si portofele, destinate exclusiv clientilor pretentiosi. Materialele folosite si lucratura erau de top, iar Gucci a avut inca din start clienti importanti, care isi doreau calitate, fara sa se uite la bani.
Practic, pentru urmatoarele decenii compania nu a facut decat sa progreseze, ramanand in aceeasi zona a pietei, iar produsele purtand marca Gucci erau foarte apreciate, dorite. In anii '50 compania va lansa noi modele si colectii, unul dintre acestea fiind o geanta de piele cu manere din bambus, o idee originala, foarte in ton cu vremea. Multe dintre noile produse, precum cravatele, gentile, valizele s-au bucurat de un succes atat de mare incat sunt in productie si astazi, cu minime modificari. Cand Guccio Gucci a murit, in 1953, afacerea a fost continuata, asa cum era de asteptat, de familie. In ciuda unei scurte perioade de ezitari, foarte repede lucrurile au reintrat in normal, iar in cativa ani s-au deschis noi magazine Gucci la Paris, Londra, Tokyo sau in Beverly Hills, iar vanzarile au continuat sa creasca.
Primele succese importante din istoria companiei aveau sa vina insa in anii '60, cand Gucci a continuat sa se extinda, iar calitatea si diversitatea produselor, de la haine la produse din piele si accesorii, a constituit cea mai buna campanie de publicitate. Dar compania a devenit mult mai populara dupa ce mai multe vedete de la Hollywood, precum Peter Sellers sau Grace Kelly s-au afisat public, in repetate ocazii, cu produse Gucci. Ce reclama ar fi fost mai eficienta decat o actrita in voga, avand o poseta Gucci cand participa la o petrecere sau o premiera ? Alaturi de alte marci exclusiviste, Gucci devenea un simbol al luxului si elegantei, era sic sa ai macar ceva Gucci. Cand in aceeasi perioada s-au lansat gentile rosii Gucci, la un pret cel putin impresionant, succesul a fost rapid.
Astazi putem gasi si incaltaminte Gucci, parfumuri, genti, cosmetice, mii de modele, adaptate preferintelor oricarui potential cumparator, daca acesta isi poate permite o astfel de achizitie. Multi prefera sa astepte perioada de reduceri, desi si asa preturile raman mari. In afara magazinelor Gucci, produsele pot fi gasite la preturi reduse, din cand in cand, pe diferite site-uri. Multe dintre cele scoase la vanzare la preturi mai scazute au fost la moda cu cativa ani in urma, dar chiar daca nu sunt in ton cu ultimele tendinte, este vorba tot de Gucci. Aceeasi calitate, la un pret mai mic. Si cum in fiecare an compania scoate pe piata noi modele, ramane doar sa alegeti ce va place.
Ianuarie 2008