Peter Freestone nu a scris o oda adusa unui mare artist care i-a fost si un prieten, ci este o carte dedicata inainte de orice unui prieten. Iar pentru fanii Queen (si nu numai) aceasta traducere in romana a unuia dintre cele mai bune titluri despre Freddie este mai mult decat binevenita, pentru ca informatiile sunt adesea inedite, cu multe surprize si rasturnari narative care vor schimba pentru totdeauna imaginea unui cantaret care domina totul prin simpla prezenta. Un Freddie care prefera adesea sa se relaxeze in fata televizorului, care mergea in turnee in Japonia si se intorcea cu lazi de antichitati si arta nipona, care putea sa lucreze intr-o singura zi in studio si pana la 14 ore, dar si sa plece mult mai devreme, care nu citea aproape niciodata altceva decat cataloage de la licitatiile de arta, un Freddie Mercury pentru care albumul Barcelona a fost unul dintre cele mai dragi si mai importante proiecte din viata sa. Este un Mercury real, sentimental, traind totul la o intensitate maxima pe scena si neasteptat de retras, adesea capricios dar intotdeauna plin de umor si vitalitate in viata privata, unde Phoebe este, dupa cum isi aduce aminte, adesea martorul unor scene marcate de nesperata generozitate sau dimpotriva de nervozitate si iesiri surprinzatoare. O biografie Freddie Mercury? Nu numai sau poate nu exact. Mai mult decat atat.
Peter Freestone, Freddie Mercury, Editura Publica, 2018