Chiar si atunci cand sunt gazduite intr-o casa ce respira noblete, cum se intampla cu emisiunea lui Horia-Roman Patapievici "Inapoi la argument", aparatul nu se lasa pana nu executa miscari de cadrare ce-ti trimit privirea in toate colturile ecranului, ca si cum acolo s-ar ascunde ceva. Iubitorii unor astfel de intalniri pretuiesc, cred, in primul rand, spectacolul ideilor. Cand ai sansa sa asculti dialoguri despre reconstructia modernitatii, purtate intre autorul "Omului recent" si o tanara specialista in filosofie, Dana Jalobeanu de la Universitatea Vasile Goldis din Arad, cand esti starnit cu opinii despre credinta marilor filosofi ai secolului al XVII-lea ca intelectul uman ar putea schimba lumea, despre cautarea textelor nealterate din Scriptura, nu cred ca este nevoie de cadrarea imaginii interlocutorilor pe diagonala, a la Kusturica, al carui model constat, inca o data, face ravagii unde vrei si nu vrei. Gradul de aderare la ideea referintelor stoice aflate in opera lui Bacon nu poate fi in niciun fel influentat de cadrarea amfitrionului si a admirabilei sale invitate intre doi stalpi. Daca ochiul simte nevoia sa se odihneasca, sa zicem, are de ce sa se agate: frumusetea vitraliilor, a unei mobile vechi care asteapta, poate, mangaierea unei priviri. magda.mihailescu@gandul.info
Magda MIHAILESCU