Fotografiile lui Tudor Prisacariu vor ajungein curind intr-un album
Proiectul lui Prisacariu se numeste Entropy, insa e un nume la care fotograful a ajuns dupa ce adunase deja o buna parte din imagini. Mai precis, cind si-a dat seama ca toate chipurile Romaniei, toate cliseele si bizareriile sale sint guvernate de o trasatura comuna: starea de dezordine, de haos ridicat la rangul de normalitate.
Entropy e un proiect pe care Tudor Prisacariu l-a demarat cind a primit o finantare in Londra, de la Fundatia Familiei Ratiu, si a pornit la drum: un traseu de peste 40 de orase si sate, vreme de citeva luni, cu aparatul de fotografiat in mina, incercind sa demitizeze o parte din cliseele eternei si fascinantei Romanii. A mers mai mult prin orase si pseudo-orase, dupa cum el insusi le numeste: Bucuresti, Cluj, Timisoara, Brasov, Sibiu, dar si Reghin, Resita, Turda, Bistrita sau Copsa Mica. Ce a descoperit acolo se regaseste intr-una dintre seriile tematice, de la blocuri comuniste la case si peisaje urbane, de la ruine industriale la antene de satelit, de la peisaje la viata de noapte urbana, de la Uniunea Europeana la urbanul rural romanesc.
Nu m-am ghidat dupa criteriul strict estetic, aceste fotografii nu vorbesc despre cit de frumoasa sau cit de urita e Romania, ci despre cit de entropica e, despre gradul acesta de dezordine care aici asigura o stabilitate stranie, explica tinarul fotograf pentru Cotidianul. Din moment ce idilicul taranesc a devenit deja un subiect superfluu, Prisacariu a preferat orasele, modalitatile bizare de acomodare ale acestora la urbanul modern, pe care l-a surprins in toata varietatea sa: de la imaginile demolarii si constructiei Bucurestiului la fabricile dezafectate din Reghin sau la complexul de agrement cu parc zoo de linga Turda.
Dincolo de imaginile pe care Prisacariu le-a pus deja pe site-ul entropy.ro, drumetia fotografului in sine ar contura, probabil, chipul entropic al Romaniei contemporane, atit de contradictorie: la Bistrita, a fost invitat la un festival de arta, iar intr-o fabrica parasita paznicul i-a spus ca poate sa ia ce vrea de-acolo, caramizi sau materiale, dar sa astepte putin sa verifice daca e voie sa se faca poze.
Cenusiului deprimant al ruinelor din Copsa Mica sau al traditionalei arhitecturi comuniste i se opune dimensiunea comica a urbanului rural: o vaca ocupata cu pascutul printre gunoaie in Gura Humorului, un barbat care coseste iarba din fata blocurilor in Bistrita, niste magari care pasc in spatele unui hipermarket in Brasov, indelung protejatele flori de colt care se vindeau trei la 5 lei pe strada in Bicaz sau comicul cotidian al imaginii unei tari de-abia integrate in UE, cu indicatoare precum Hudesti - sat european si Uniunea Europeana - 0 km. De la 1 ianuarie 2007.
Mai multe fotografii din proiectul Entropy, pe www.cotidianul.ro/select