Ambasada Frantei si Institutul Francez din Bucuresti prezinta miercuri 21 februarie, ora 18.30 vernisajul expozitiei "Boulevard Renault 12" a artistului vizual Vlad Nanca.
Acest eveniment face parte din ciclul de expozitii realizate in cadrul proiectului " In Situ " ce consta in realizarea unui ciclu de interventii artistice specifice locului de expunere menite sa insufleteasca, pe tot parcursul anului, Holul Mare al Institutului.
Curator: Dan Popescu, H'art Gallery
"Una dintre functiile importante ale artei este arhivarea unui anumit context social. Arta a fost la inceputuri si continua sa fie memoria tribului, si este raspunsul individului in fata finitudinii. In fond, fiecare act cultural are in subtext o speranta de nemurire. Mai mult chiar, in artele vizuale cred ca exista si o competitie in care artistii vaneaza realitatea. Mai precis, artistul contemporan se comporta ca un pescar intr-o balta in care pestii sunt obiectele realitatii. Fiecare incearca sa-si adjudece un areal din aceasta "balta". Astfel, daca reuseste, acel obiect devine simbolic "al lui".
In contextul romanesc putem vorbi de Iosif Kiraly ca detinator al fragmentarii imaginilor urbane din perioada "tranzitiei", Horia Bernea are "coloanele" asa-zis traditionale, Gorzo a pus sechestru pe "babe" si "sexul din basme", iar Vlad Nanca si-a adjudecat "Dacia 1300".
In expozitia de la "Institutul Francez", Nanca propune o investigatie vizuala ce are o tripla miza: sa arate cum o forma vizuala "franceza" (Renault 12) nu si-a trait potentialitatea simbolica in Franta, ci mai degraba in Romania. Dacia 1300 a fost "masina egalitarista", o putea avea oricine, si avea faima ca, desi nu era prea performanta, putea fi reparata cu o simpla sarma. Dacia a fost pentru Romania ceea ce Trabantul a fost pentru R.D.Germana. Dacia 1300 a fost intai un remix simbolic pe filiera francofona, a devenit mai apoi imaginea Romaniei si, in ultima vreme, apartine lui Vlad Nanca."