„Bine ati venit! Va multumesc pentru efortul si interesul de care ati dat dovada prin prezenta dumneavoastra in acest spatiu de cultura protejata de institutiile abilitate sa infaptuiasca acest lucru.” Asa a inceput discursul zeflemitor, plin de vorbe mari, de la vernisajul expozitiei pictoBrand.RO.
Cei patru pereti ai incaperii sunt din tabla zincata, pentru ca vizitatorul sa se simta „ca intr-o conserva”, cum spune Ionut Barbu. Fiecare tablou este prins de perete cu un snur tricolor. „Ca natie, devenim „purtatori”, „gazde”, „corpuri mama”, „raspandaci” ai tuturor brandurilor made in RO, uneori fara sa stim, cu sau fara voia noastra”, a fost observatia care l-a determinat pe artist sa initieze acest proiect.
„Cultura si consum in acelasi produs” este mesajul lucrarii „Salam de Sibiu capitala europeana a culturii”, un colaj sub forma de salam, al carui continut consta in imagini ale orasului. Un tablou cenusiu arata starea interioara si exterioara a romanului ce-si duce traiul printre blocurile comuniste, in vreme ce o harta plaseaza in centru Dacia Logan, adjudecata de Renault.
Becali cu oile
Intr-un alt tablou, „Totul intre bere si pate”, artista invita la un pate Bucegi la doza si o bere Bucegi la conserva. Marele absent al expozitiei este insusi Dracula, insa nu lipseste personajul ce-l concureaza in faima, Gigi Becali. Peste fata patronului Stelei, „decupata” din ziare, zburda mioritele rosii.
„Multumesc in special si pe aceasta cale tuturor celor care au contribuit la realizarea acestui eveniment deosebit”, se incheie discursul, nu inainte de a-i invita pe participanti la un „pahar de plastic cu vin bun”. Expozitia de la Galeria NIT, din Selari 13, poate fi vizitata sambata si duminica, intre orele 13.00 si 19.00.