Palatul Mogosoaia, Galeria Foisor
vernisaj vineri 22 iulie 2011
Expozitie in cadrul schimbului de rezidente de artist intre Palatul Mogosoaia si Kulturamt Duesseldorf
Christinei Moldrickx (n. 1984) i-a fost decernata de catre un juriu german rezidenta la Palatul Mogosoaia pe anul 2011, in cadrul schimbului de artisti ce se deruleaza intre Bucuresti si Duesseldorfin ultimii 5 ani.
Christine Moldrickx este un reprezentant al unei tendinte post-minimaliste curente in arta tinerei generatii din Europa occidentala. Lucrarile sale, iesite de sub presiunea minimalismului clasic, riguros, ferm si inflexibil formalist, aducin prim-plan structuri moi si sisteme instabile, ansambluri in care fuziunile si hibridizarile mijloacelor nonconventionale produc surprinzatoare entitati morfologice si semantice, de genul seriei Pentru lipsa gravitatiei, alcatuita din mai multe pulovere intens colorate, cu design la moda, dar crosetate cu grija din fier, ca orice camasa de zale. Zale prea grele pentru trupuri prea usoare, lucrarea Christinei Moldrickx tinteste spre imperativele contemporane uneori conflictuale ale frumosului si subtirimii, ale protejarii si etalarii.
Christine Moldrickx va expune in Sala Foisor a Palatului Mogosoaia, incepand de pe 22 iulie, impreuna cu invitatul sau, artistul german Tobias Hantmann (n. 1976), intr-o expozitie care va derula temele dezvoltate pe perioada rezidentei, prezentate lainceputul acestei luniin expozitia Letters and, de la Galeria Factor 92 din Bucuresti, respectiv reluarea meticuloasa, in desen caligrafiat, a unor pagini de ziare din Romania si din Germania, pe care artista le trateaza drept simple resurse de natura moarta informationala, drept material de lucru in care nu conteaza nici stirile si nici imaginile reproduse, ci doar calitatea acestora de suport, de material sau textura vizuala peste care, liber si autonom, se intinde si se extinde culoarea, pictura, subiectivitatea calma si ferita de stridente a unei palete restranse la culorile tipografice de baza, CMYK. Intr-un ison fara fisura, desenele evanescente si elegant-ascetice ale lui Tobias Hantmann adauga o rigoare tacuta, lipsita de retorica si de emfaza, acestei expozitii de un mare rafinament si concizie plastica.
COMUNICAT DE PRESA
Iulie 2011