A fost si organizatorul mai multor expozitii de arta contemporana care s-au bucurat de cronici entuziaste (a fost si autorul majoritatii cataloagelor de prezentare), dar a fost interesat si de critica de teatru sau de arhitectura. A predat cursuri de istoria arhitecturii la Florenta, Milano, Roma, Reggio Calabria si s-a facut cunoscut pentru cursurile de istorie a artei pe care le-a tinut la Genova si ulterior, ca profesor invitat, in Statele Unite ale Americii, la Pennsylvania State University sau University of North Carolina.
Pe langa activitatea didactica Eugenio Battisti s-a implicat activ in viata culturala italiana, fiind fondatorul Muzeului Experimental din Arta Contemporana, institutie a carei deschidere a fost posibila dupa ce mai multi artisti au acceptat sa isi doneze lucrarile, initial ca o completare necesara a cursurilor tinute de profesor la Institutul de Istorie a Artei de la Universitatea din Genova. Deschis in decembrie 1963, noul muzeu avea in afara colectiei permanente o biblioteca si o arhiva, si in urmatorii ani a organizat cateva conferinte si discutii cu artistii si criticii italieni. Ulterior colectia va fi donata Galeriei de Arta Moderno din Torino si este considerata in prezent una dintre cele mai reprezentative pentru arta italiana a anilor 60.
Eugenio Battisti a fost si editorul revistei Marcatre, al carei prim numar apare in noiembrie 1963, o publicatie lunara cu rubrici dedicate literaturii, arhitecturii, muzicii, numarandu-i printre colaboratori pe Umberto Eco, Enrico Crispolti sau Gillo Dorfles. In 1987 a anuntat un nou proiect, Critic Art Data, o arhiva a cataloagelor editate pentru expozitiile de arta contemporana. A murit pe 17 octombrie 1989 la Roma.
Foto: tract.it