Ne bucura prezenta in sala a persoanelor de varsta a doua si a treia, pentru ca este publicul pe care-l avem in fata de-o viata, dar trebuie sa acceptam faptul ca a venit vremea sa ne ocupam si de educatia muzicala a tinerilor, motiv pentru care ni-i dorim la spectacolele noastre.» Cosiderati ca exista motive care sa determine lipsa de interes a tinerilor pentru acest gen?— Asa cum va spuneam, nu este numai vina lor. Modul defectuos in care se predau muzica si, in general, obiectele de cultura, in scoli, ii determina pe tineri sa aiba alte criterii de valori. Sa nu mai vorbim de dependenta bolnavicioasa pentru calculator… care, dupa parerea mea a debusolat in totalitate societatea.
Acum toata lumea comunica prin intermediul mesajelor prescurtate, care in realitate duc la formarea unei comunicari mai mult decat defectuoase. si-atunci, cum poti sa-i ceri cuiva sa inteleaga arta, cata vreme nu reuseste sa dezlege taina cuvintelor?» Nu credeti ca-i judecati, totusi, putin cam aspru? — Nici pomeneala si asta pentru ca vina nu le apartine numai lor. Tinerii care nu inteleg ce se-ntampla intr-o sala de spectacol au carente majore in educatia pe care au primit-o in familie.» Daca tinerii sunt reticenti la spectacolele de opera, de simfonic, de ce nu-ncercati sa faceti dumneavoastra educatie muzicala, prin mici concerte sustinute in scoli?— N-o sa credeti, dar am incercat si aceasta formula de colaborare. N-a mers si stiti de ce? Pentru ca acolo unde mergeam constatam cu stupoare ca eram noi mai multi pe scena decat cei care doreau sa ne asculte. si-atunci ma-ntorc la ce spuneam ceva mai devreme, educatia muzicala se dobandeste prin intermediul parintilor si al profesorilor.Constantenii vor avea parte de o toamna muzicala inedita » In speranta ca tinerii constanteni vor intelege mesajul dumneavoastra, as dori totusi sa revenim la ceea ce le puteti oferi melomanilor in aceasta toamna.— Atat pentru opera, cat si pentru simfonic si balet, am gandit un program care sa satisfaca toate gusturile. Asadar, invitam publicul constantean la premiera cu spectacolul de balet "Spargatorul de nuci", care va avea loc pe data de 14 octombrie, dupa care vor urma spectacole cu "Vaduva Vesela" de Fr. Lehar, "Rigoletto" de G. Verdi, "Nunta lui Figaro" de W. A. Mozart si extraordinare concerte simfonice, printre care si unul aniversar: "Remus Georgescu" - la 75 de ani. Dinu Ghezzo intre Constanta si New York» Dupa cum bine stim, in fiecare an aveti oaspeti de dincolo de Ocean. Ce ne puteti spune despre aceasta inedita colaborare?— A intrat in tradita Teatrului National de Opera si Balet "Oleg Danovski" ca in fiecare an sa se bucure de concertele pe care profesorul si compozitorul Dinu Ghezzo le sustine la Constanta, alaturi de cei mai buni studenti ai sai, de pe toate meridianele lumii.Distinsul profesor este o personalitate de exceptie a diasporei romane din SUA, care pentru meritele sale incontestabile in ceea ce priveste promovarea imaginii Romaniei in mediile culturale de dincolo de granite, a fost onorat de catre Presedintia Romaniei cu Ordinul Steaua Romaniei pentru Serviciu Credincios in Rang de Cavaler. Profesorul Dinu Ghezzo are o cariera de anvergura in Arte/Multimedia, fiind in acelasi timp promotorul unor interesante proiecte de cooperare intre Universitati din Italia, Romania, Grecia, Ungaria si Statele Unite. In ceea ce priveste muzica si teatrul, cat si evenimentele multimedia Dinu Ghezzo a promovat cu obstinatie cultura traditionala romaneasca. In aceasta idee, colaborarea dintre noi si interpretii cu care vine Ghezzo este una dintre cele mai fericite.
InfiinTat In 2004Teatrul National de Opera si Balet "Oleg Danovski" a fost infiintat in 2004, prin reorganizarea institutiilor existente la acea data, Teatrul de Opera, Balet si Simfonic "Oleg Danovski", castigandu-si inca din primul moment notorietatea, prin profesionalism si atractivitatea programelor stagiunii muzicale. Alcatuit din Compania de Opera si Simfonic si Compania de Balet, Teatrul "Oleg Danovski" si-a propus sincronizarea si conlucrarea directa a celor trei companii in spectacole de anvergura.Salile sunt aproape goale. Daca la premiere salile de spectacol sunt arhipline, in cursul saptamanii situatia este cu totul alta. Privind la zecile de artisti care intra in componenta orchestrei de pe scena si coborandu-mi privirea pe scaunele goale din sala am ramas cu un gust amar. Consilierul artistic al Companiei de Opera si Simfonic din cadrul Teatrului National de Opera si Balet "Oleg Danovski" are convingerea ca daca in sfera de preocupare a politicienilor ar intra si cultura, fara-ndoiala ca semenii nostri ar fi motivati sa vina la teatru.