Preşedintele EDUGATE a afirmat că România este cu 200 de ani în urmă în privinţa metodelor de formare modernă a profesorilor din alte state.
Florian Colceag a acuzat faptul că Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului nu este întotdeauna receptiv la propunerile ONG-urilor în ceea ce priveşte sistemul de învăţământ. "Modelele educaţionale noi nu sunt agreate de MECT", a afirmat Colceag.
Totodată, el a acuzat şi lipsa expertizei didactice de la nivelul MECT.
În opinia sa, notele care se acordă "nu spun nimic despre personalitatea copilului", iar copilul nu înţelege nimic din notă. "Nota este unul din factorii inhibitori din sistemul de educaţie care dă obtuzitate totală faţă de ce e adevărat şi eficient", a spus Colceag.
Potrivit preşedintelui EDUGATE, pachetul de legi reprezintă de fapt "legea veche, care este scuturată".
Florian Colceag a precizat că va lucra împreună cu sindicatele şi ONG-urile pentru a oferi soluţii MECT.
Preşedintele CODECS, Marian Staş, a spus că cea mai viabilă pentru sistemul de învăţământ în România ar fi descentralizarea preuniversitară. "Filosofia educaţională trebuie să fie fundamental diferită faţă de ce se întâmplă în prezent", a spus Staş.
El a afirmat că, timp de o săptămână, 1.075 de persoane au semnat un pact de conştientizare şi consens pentru nevoia de schimbare a şcolii, iniţiat de CODECS.
Marian Staş a acuzat faptul că de multe ori rămân repetenţi copii foarte dotaţi, el apreciind că măsurile coercitive "nu duc la nimic bun".