Aceste probleme, ea le-a abordat şi în spectacolul "Waxing West" al Teatrului experimental La MaMa din New York, prezentat sâmbătă seara în Festivalul de la Sibiu.
"Nu am nostalgia consensului. Odată cu emigrarea mea în limba engleză am devenit mai precisă, mai specifică în contrast cu dramaturgia est-europeană, care mizează pe înfloritura metaforei", a spus Saviana Stănescu, adăugând că în SUA piesele pe care le-a scris se bazează pe subiecte americane ce reflectă în special momentul actual, teme ale emigranţilor.
Piesa "Waxing West" a fost scrisă pentru actorii de la Teatrul La MaMa, unde a dezvoltat-o în timp ce se monta.
În opinia Savianei Stănescu, aşa se lucrează în America. "Eu scriu acolo pentru public, pentru actori şi îmi dezvolt textele pe măsură ce ele sunt lucrate în scenă", a precizat autoarea, adăugând că este altfel decât în România, unde dramaturgul scrie piese, iar regizorul face ce vrea cu ele.
Despre experienţa la acest spectacol montat pe textul Savianei Stănescu au vorbit, la conferinţa de presă, actorii americani din distribuţie, menţionând calitatea textului şi plăcerea de a interpreta personajele create de autoare.
La această producţie americană au contribuit alţi doi creatori români stabiliţi în America - Lucian Ban - muzician, compozitor de jazz şi autor de muzică de teatru, şi Oana Botez - apreciată creatoare de costume şi designer în SUA.
Piesa Savianei Stănescu este o dramă comică, dar relevantă politic şi social, care poartă spectatorul din New York în România, din trecut în prezent, din "visul american" în realitatea imediată.
Teatrul LaMaMa a fost fondat în urmă cu 44 de ani. În activitatea sa a urmărit să dezvolte, să susţină şi să prezinte opere dramatice noi şi originale ale autorilor din diferite culturi şi diferite ţări.