O scurta istorie incepe, cum este firesc, cu Domenico Dolce si Stefano Gabbana. Cei doi tineri designeri (Domenico s-a nascut in 1958, iar Stefano in 1962) au avut inspiratia si talentul necesare pentru a se impune in lumea modei ca designeri originali, ocupand in scurt timp o zona de nisa a pietei, de unde s-au extins treptat. Un nume relativ nou in bransa, este surprinzator cum Dolce & Gabbana a reusit sa fie una dintre cele mai importante companii de gen, un intreg imperiu construit din munca si talentul celor doi.
Domenico Dolce si Stefano Gabbana au inceput sa lucreze impreuna in 1982 si chiar daca mari nume din industria modei le-au prezis un grabnic esec, din cauza lipsei de experienta, au stiut ca pentru a castiga trebuie sa ofere altceva unui segment anume din masa cumparatorilor. Dolce & Gabbana reprezinta un exemplu tipic pentru schimbarile care au zguduit industria modei incepand din anii '80. Daca pana atunci marile case se impusesera ca brand in timp, de-a lungul a decenii de prezentari si lansari, Dolce & Gabbana a reusit sa devina un brand mult mai repede, oferind produse moderne si de calitate. Primul magazin, D& G Studio avea sa devina cu adevarat popular in 1985, dar de atunci uriasul imperiu s-a ridicat rapid. In acel an cei doi au participat la Milano Colleziono Fashion Show, iar creatiile lor au impresionat, prima lor colectie fiind un real succes.
Avand ca public tinta mai ales consumatorii tineri, au fost influentati adesea si de curentele din undeground, iar cota lor de atractie a crescut imens dupa ce au realizat costumele purtate de Madonna intr-unul dintre turneele mondiale ale vedetei. La sfarsitul anilor '80 D & G s-a extins pe piata internationala, deschizand si primele magazine la Tokyo sau New York.
Februarie 2008