La vernisajul craiovean, specialistii au subliniat caracterul evenimential al demersului celor doi pictori, probat atat prin amplitudinea si varietatea discursului lor artistic, reunind peste 150 de lucrari, cat mai ales prin remarcabila forta expresiva a desenelor si prin virtutile cromatice ale uleiurilor de mari sau mici dimensiuni, dintre care nu putine si-ar putea afla locul binemeritat in alte si alte muzee prestigioase din tara si strainatate. Mai intai ne retin atentia acele peisaje citadine de un farmec aparte, semnate Liciu, cu personaje pitoresti, cu piatete, amintind atmosfera pieselor lui Goldoni, cu strazi si case de la noi si de aiurea, rod al peregrinarilor artistului prin Franta si Spania, dar si lucrarile dedicate fascinantului univers al teatrului, oglindind imagini de o rara forta evocatoare. O alta dimensiune a creatiei sale se desprinde din naturile statice, cu felurite obiecte ce tind sa capete si ele substanta personajelor. Pe de alta parte, nudurile, bufonii, unele personaje biblice alcatuiesc un ingenios mariaj intre lirism, vibratia dramatica si o discreta ironie, ivita poate din firea sa luminoasa si histrionica, parca grabita sa imbratiseze expresiile solare ale existentei. Daca zona figurativului este bine conturata, in maniera "clasica", mai ales de lucrarile inspirate din eternul mister al teatrului, in schimb aceste compozitii si creatiile consacrate anatomiei umane surprind printr-o viguroasa modernitate, ici si colo invaluita de ecoul raportarilor la legendarele creatii ale lui Picasso si Dali, admirate de artist cu prilejul calatoriilor sale putine, dar fructuoase. Aceasta coordonata a creatiei isi afla o abordare diferita si adeseori seducatoare in desenele si uleiurile Nicoletei Gribincea, sotia lui Lucian Liciu.
Portretele si mastile, unele imprumutand virtutile expresive ale celorlalte, desfasurate in expozitie adeseori ca niste fragmente de vitraliu, dar mai ales acele panouri cu siluete surprinse in miscari "browniene", intr-un dans burlesc ori in ipostaze emblematice pentru viata si mitologia cuplului, lucrari de o usoara influenta expresionista, dau seama de talentul robust al autoarei si de o interpretare personala, incitanta a relatiei dintre artist si universul uman, populata nu de putine ori de impulsurile memoriei culturale si afective. In acea "forfota" captivanta in care sunt cuprinse si siluetele, si mastile, ca intr-un insolit "acvariu" uman, poti intui permanent prezenta tainica a unui spirit ordonator, a unui "regizor" capabil sa trezeasca in privitori sentimentul spectacolului. De altfel, dincolo de manierele diferite de exprimare, cred ca definitorie pentru cei doi artisti este tocmai "vocatia" de a descoperi insemnele inefabile ale misterului si ale spectacolului, tocmai acolo unde o privire blazata sau o imaginatie sleita de rutina "sesizeaza" doar chipul banalitatii. Prin toate acestea, expozitia se inscrie ca un fapt de referinta din biografia artistica a celor doi pictori (prezenti la vernisaj impreuna cu fetita lor de 1 an si 7 luni), dar si din sirul ofertelor generoase ale acestui muzeu cu o personalitate inconfundabila in viata culturala a tarii. Un articol de Ion Parhon