Nu vor lipsi detaliile despre povestea sa complicata de dragoste cu Gala, sotia si muza sa, prietenia care l-a legat de alti membri ai generatiei sale (sau momentele in care vechea amicitie s-a transformat in adversitate), calatoriile, creatiile sale, momentele excentrice pe care le regiza cu grija si care adesea au atras atentia publicului larg asupra creatiei sale mai mult decat orice campanie publicitara. Dali a inteles de la bun inceput ca in afara calitatii operei sale va avea nevoie de faima, notorietate, de un personaj care sa ii poarte numele, si a ales sa il construiasca nu doar prin fantasticul operei sale, dar si prin simpla prezenta fizica, declaratiile si aparitiile bizare in public, hainele si accesoriile purtate, controversele pe care le provoca amuzat si savurand scandalul. Daca multi altii erau reticenti, conservatori si preferau solitudinea atelierul sau boema, Salvador Dali a stiut cum sa se prezinte fara sa lase impresia ca este neaparat interesat sa vanda, o continua campanie de marketing inedita si originala, pe masura picturilor si desenelor sale, construindu-si o biografie alternativa, unica, si confundandu-se in final cu aceasta.
Primul documentar este dedicat perioadei 1904-1929, de la nasterea celui care va deveni Salvador Dali la momentul in care se alatura grupului suprarealist, o calatorie la inceputul secolului trecut care il va duce pe artist si pe privitor prin Figueres, Barcelona, apoi Madrid si Paris, continuand cu un al doilea film, care incepe cu momentul intalnirii dintre Dali si Gala. Cum si-a construit artistul casa care va fi atelier, loc de intalnire, spatiu expozitional si refugiu? Care a fost de fapt legatura dintre el si sotia sa dincolo de scandaluri, barfe, declaratii publice si confesiuni mai mult sau mai putin oneste? Cum a reusit Dali sa picteze nu doar unele dintre cele mai cunoscute, imitate, controversate, adulate si parodiate tablouri ale secolului trecut, dar si sa devina un nume cunoscut pe prima pagina a ziarelor sau in randul celor deloc interesati de arta, cu atat mai putin de cea contemporana? Sunt doar cateva dintre aspectele pe care producatorii le-au urmarit in cel de al doilea (si probabil cel mai interesant) documentar, care foloseste atat surse inedite cat si detalii biografice devenite deja locuri comune pentru cercetatori si admiratori. Finalul trilogiei este si cel mai trist, o prezentare a ultimilor ani de viata, dupa despartirea pentru totdeauna de Gala – moartea ei aproape ca l-a ucis pe Dali, iar in scurta vreme avea sa se prabuseasca vertiginos fizic si psihic – si renuntarea la pictura, cand pentru o vreme a crezut ca totul s-a terminat. Va reveni la creatiile sale si se va refugia in ultimele lucrari cu spaima unui magnific si imbatranit animal salbatic, aparandu-se in acest fel de realitatea mortii si evitand-o pe a sa pentru putinul timp care ii mai fusese daruit.
Bazate pe documente, filme de arhiva, fotografii si marturii din cele mai diverse surse, nu putine dintre ele inedite sau accesibile doar anumitor cercetatori, cele trei filme de pe noua platforma video on demand sunt, potrivit producatorilor, o calatorie-puzzle ce recompune (si tinand cont de reactia criticilor) biografia unui pictor care a influentat radical peisajul plasticii universale.