Asteapta normele UE pentru inspiratie
Formatul emisiunii Piata Divertis a fost stabilit inca de la inceput, noutatile fiind doar de continut, de subiecte abordate in fiecare saptamana in parte, iar sursa de inspiratie este reprezentata de realitatea imediata. "Conectarea la actualitate este elementul care defineste genul acesta de divertisment in care satira ocupa un loc principal", explica Toni Grecu, care considera ca, atunci cand un format nu are succes la public, el nu este modificat, ci este, pur si simplu, aruncat la cos. "Iata de ce audienta este un palos care este oricand pregatit sa cada peste capul unei emisiuni, mai ales daca vorbim despre mize mari, emisiuni costisitoare din punct de vedere financiar, cu productie complexa", marturiseste cunoscutul membru al trupei Divertis. El spune ca trupa nu are surse de inspiratie in alte emisiuni de gen din strainatate. "Asteptam normele UE pentru umor", comenteaza acesta amuzat. "Ceva mai spectaculos decat intrarea Romaniei in UE nu poate face nicio emisiune de divertisment. Stiti vreun banc mai bun?", glumeste el.
Caragiale ar avea un loc in Piata Divertis
Pentru membrii trupei, cele mai importante surse de inspiratie sunt reprezentate de personajele care influenteaza viata publica: politicienii, vedetele, cei care tin prima pagina a ziarelor. "Apoi avem tipologii specifice neamului: betivul roman, fraierul roman, hotul roman, naivul roman etc. Ei sunt peste tot si nu vor disparea niciodata. In esenta este vorba despre lupta cu prostia, care, la fel ca si lupta cu coruptia, este la fel de zadarnica", puncteaza Toni Grecu modul in care isi construiesc personajele fiecarei emisiuni. De altfel, acesta considera ca umorul este foarte greu de facut si usor de consumat, precizand ca umorul practicat de Divertis este unul facil pentru oamenii destepti si academic pentru prosti. "Marea arta e sa-i faci si pe unii, si pe altii sa se uite la emisiunea ta", glumeste acesta.
Detalii de culise
Conform lui Toni Grecu, o emisiune de umor cu pretentii presupune foarte multa munca si multe resurse implicate, precizand ca o editie de 50 de minute divizate pe tv poate avea in spate cam trei saptamani de pregatire, doua zile de filmare insumand brut cam 20 de ore de platou, si munca unei echipe de aproximativ 60 de oameni. "Compromisul in televiziune este esential.Acest compromis se face intre ce vrea publicul larg sa vada si ce-si propune autorul sa-i ofere. Nivelul de pretentie al publicului este invers proportional cu marimea bazinului de audienta. E la fel ca in legea lui Murphy care ne spune ca inteligenta pe pamant este constanta, populatia este in crestere", conchide Toni Grecu.