Muzeul National de Arta al Romaniei va invita joi, 10 octombrie, ora 18.00, la o discutie cu specialistul in publicitate Serban Alexandrescu in cadrul expozitiei Lucian Bernhard. Publicitate si design la inceputul secolului XX, deschisa in corpul Stirbei al Muzeului National de Arta al Romaniei (intrarea din strada Stirbei Voda nr. 1-3).
Intrarea este gratuita, in limita locurilor disponibile, pe baza de programare la telefon 021.314.81.19 sau prin e-mail la comunicare@art.museum.ro.
Invitatul serii, Serban Alexandrescu, este unul dintre fondatorii agentiei de publicitate Headvertising si a sustinut numeroase cursuri de formare si seminare de naratologie. Dupa ce a studiat scenaristica la European Film College si la Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica „I. L. Caragiale” din Bucuresti, Serban Alexandrescu si-a inceput cariera in publicitate la Graffiti/BBDO, devenind apoi director de creatie pentru Young & Rubicam. Din anul 2009 preda in cadrul Scolii ADC, care isi propune sa deschida o portita catre industria de publicitate pentru cei care isi doresc sa lucreze in domeniu.
Avand ca punct de plecare lucrarile prezente in expozitia monografica Lucian Bernhard - unul dintre pionierii artei publicitare din secolul XX -, Serban Alexandrescu propune o incursiune in incitanta lume a publicitatii si a mijloacelor variate prin care aceasta opereaza. Astfel, prin intermediul acestei intalniri, invitatul va realiza o comparatie intre discursul publicitar contemporan si cel construit de Lucian Bernhard acum un secol.
Expozitia monografica dedicata graficianului Lucian Bernhard, cel care a influentat decisiv, la inceputul secolului XX, evolutia limbajului vizual al publicitatii moderne, cuprinde 218 lucrari din creatia artistului. Selectia ofera o imagine de ansamblu asupra stralucitei cariere a lui Lucian Bernhard, care se intinde de-a lungul a 70 de ani si a doua continente: Europa si America.
Afirmarea lui Lucian Bernhard coincide cu perioada de maxima inflorire a afisului si a designului publicitar in Germania. Abilitatea de a combina o multitudine de posibilitati de design cu un logo specific si clar l-a facut pe Bernhard interesant pentru companiile care doreau sa prezinte consumatorului o imagine noua, moderna. Astazi el este recunoscut in istoria artei ca unul dintre pionierii artei publicitare din secolul XX.
9 Octombrie 2012