Alexandra Mocenco, designer vestimentar in cadrul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile si Pielarie (INCDTP) si Dorina Horatau, Doctor in Arte Vizuale la Facultatea de Arte Decorative si Design din cadrul Universitatii Nationale de Arte (UNARTE) din Bucuresti, au confirmat prezenta ca speakeri la prima editie a Conferintei PrintTex, evenimentul dedicat exclusiv printului pe textile si organizat in data de 9 septembrie, la Romexpo.
Cine este Alexandra Mocenco? De 8 ani, Alexandra Mocenco activeaza in domeniul creatiei vestimentare personalizate in cadrul Departamentului Design al INCDTP, unicul institut de cercetare-dezvoltare din domeniul textile –confectii - pielarie din Romania, cu o activitate de 60 de ani in acest domeniu.
Mocenco a absolvit Universitatea Nationala de Arta, Facultatea de Arte Decorative si Design, specializandu-se in domeniul de fashion. In 1997, Mocenco si-a inceput cariera in cadrul INCDTP.
Designer-ul va vorbi despre “Imprimarea digitala utilizata in promovarea portului popular romanesc” in cadrul PrintTex Conference, eveniment ce are loc pe 9 septembrie, incepand cu ora 11:00, la Romexpo.
Despre PrintTex
Cine este Dorina Horatau? De peste 10 ani, Dorina Horatau este Lector universitar al UNARTE si membru al Senatului aceleiasi institutii de invatamant. Este doctor in Arte vizuale si specialist in Tapiserie-contexturi si imprimerie textila, iar lucrarea sa de doctorat a avut tema “Spatiul interior si interventia artistului decorator. O perspectiva contemporana asupra obiectului textil”.
Este membra a Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (U.A.P.R) si de-a lungul timpului, a participat la peste 70 de expozitii organizate in muzee, centre sau institutii culturale, galerii publice sau particulare si alte spatii alternative din Romania sau din strainatate.
In portofoliul sau detine si numeroase premii, printre care si Marele Premiu al Trienalei de Arta Textila, editia a 5 - a, ce a avut loc in aprilie 2015 sau Premiul pentru Arte Decorative in cadrul celei de-a 3 - a editie a evenimentului “Arte in Bucuresti”, ce a avut loc in 2012.
Mai mult decat atat, Dorina Horatau a avut numeroase aparitii in presa, in publicatii precum Romania Libera, Ziarul Financiar, Casa si Gradina, Villa Design, Arhitext Design, Elle si multe altele.
In cadrul PrintTex Conference, Dorina Horatau va vorbi despre “Imaginea ca spectacol vizual”, pornind de la premisa ca “printul digital pe material textil este o metoda tehnica de transpunere care permite pastrarea expresivitatii si spontaneitatii unei lucrari de arta plastica".
Despre PrintTex Conference PrintTex Conference este evenimentul dedicat exclusiv printului pe textile si organizat in data de 9 septembrie, in cadrul Print & Sign si Gifts Show, targurile de tipar si semnalistica, respectiv de obiecte promotionale ce au loc in perioada 9-11 septembrie, in incinta Romexpo.
Aflat la prima editie, acest eveniment vine in intampinarea tendintelor pietei, care s-a dezvoltat foarte mult in aceasta directie, ce pare a fi “The next big thing”.
Speakeri romani si straini, precum Raimar Kuhnen Burger (EFI), Teodora Burz (Orka Holding & Damat Tween ), Adela Parvu (Blogger), Mike Horsten (Mimaki Europe B.V.), Olivia Jippa (Verla), Alexandra Mocenco (INCDTP), Ioan Balasa (Mons Medius), Dorina Horatau (UNARTE) sau Robert Buta (ROFOBIT), vor vorbi timp de 4 ore despre Viitorul Printului pe Textile, tema generala a conferintei.
Prezentarile speakerilor se vor incadra in urmatoarele nise: Importanta printulului pe textile in industria de fashion Design si productie personalizata – schimbarile aduse in industria modei de printul digital Printul pe textile in decorul interior versus productia publicitara Imprimarea digitala utilizata in promovarea portului popular romanesc Viitorul printulul digital pe textile in industria de promotionale Cum a revolutionat printul digital pe textile intrega industrie de tipar si semnalistica.
Evenimentul va atrage o audienta formata din advertiseri, fashion designeri, arhitecti, producatori de textile, directori generali, directori de achizitie si marketeri din retail de fashion si din companii mari interesate de comunicarea vizuala si signaletica pe textile, ce fac parte din domeniile cele mai mari consumatoare de publicitate: farma, banking, retail – FMCG, asigurari, auto. Rezerva-ti un loc in sala!
August 2015