Sub numele "Superstars" la Kunsthalle Wien din Viena a fost deschisa o expozitie dedicata reprezentarii artistilor in postura de vedete, organizatorii alegand nume dintre cele mai diverse, de la Andy Warhol, idolul Pop Art la Madonna.
Explorarea acestui adevarat fenomen, care include nume ca Pablo Picasso, Salvador Dali, Marcel Duchamp, Joseph Beuys, Markus Lupertz este realizata in principal prin reprezentarile personajelor in massmedia. Rolul jucat de acestea in construirea statutului de vedeta este incontestabil, la fel ca si denaturarea personalitatii artistului sau creatiei acestuia in urma transmiterii acestora catre public.
In cadrul expozitiei sunt dedicate sectiuni speciale unor vedete precum Marilyn Monroe, considerata cea mai faimosa actrita a tuturor timpurilor sau unor altfel de vedete precum Mona Lisa si felul in care acestea sunt reprezentate in arta.
Principiul celebritatii functioneaza foarte bine si pentru produse industriale, ca Nike, McDonalds, Marlboro sau Coca Cola. Fiecare a devenit in timp o emblema globala, in special datorita asocierii cu personalitati din lumea sportiva sau cea artistica, care atrag usor noi si noi consumatori.
Februarie 2006