Iubitorii picturii franceze de secol XIX sunt deja familiarizati cu rolul pe care l-a jucat in dezvoltarea artelor plastice moderne Scoala Barbizon, iar Padurea Fontainebleau, locul unde a inceput totul, este si astazi vizitat adesea de pictori si pasionati de arta. Dupa 1830, aceasta regiune a inceput sa fie vizitata tot mai des de pictori si desenatori, pasionati de peisagistica, aceastia gasind aici spatiul perfect pentru a lucra in aer liber, natura superba fiind cea mai buna sursa de inspiratie.
Povestea acestui loc va fi prezentata in cadrul expozitiei "In Padurea Fontainebleau : Pictori si Fotografi de la Corot la Manet", gazduita de National Gallery of Art din Washington D.C., SUA, in perioada 2 martie - 8 iunie 2007. Organizatorii au anuntat deja ca expozitia, care reuneste peste 120 de picturi si fotografii, va arata in detaliu cum locul a devenit centrul unde a aparut Scoala Barbizon si unde s-a format pictura peisagistica moderna.
Dupa 1830, in doar doua decenii, Padurea Fontainebleau devenise atat locul de intalnire al marilor maestri, ci si o adevarata academie a tinerilor artisti, dornici sa invete de la cei deja cunoscuti totul despre arta peisajelor. Artistii, indiferent de statutul lor, lucrau aici in natura, o abordare care initial a fost privita cu reticenta, pentru a fi ulterior adoptata in intreaga lume. Dar nu doar pictorii au fost atrasi de farmecul locurilor, ci si primii maestri ai fotografiei, precum Eugene Cuvelier sau Gustave Le Gray, care au imortalizat in cliseele de atunci farmecul naturii.
Pentru expozitia de la National Gallery of Art au fost alese lucrari ale unor mari maestri precum Baptiste-Camille Corot sau Jean-Francois Millet (acesta fiind si un important reprezentant al Scolii Barbizon) sau Claude Monet, care avea sa fie puternic influentat in stilul sau impresionist de perioada petrecuta la Fontainebleau.
Iunie 2007