“Spune-mi cate carti ai in locuinta ca sa-ti spun cine esti”. In acest fel am putea reformula, pronind de la o mai veche zicala, concluzia unui studiu realizat in America acum cativa ani. Potrivit cercetatoarei Mariah Evans, de la Universitatea din Nevada, copiii ai caror parinti detin carti in locuinte sunt mai “predispusi” sa atinga anumite performante la invatatura decat ceilalti.
Desigur, veti spune, nu este mare filosofie. Totusi, pentru un raspuns avizat a fost nevoie de 20 de ani de cercetari pe acest subiect! O alta concluzie care a atras atentia opiniei publice este ca nu nivelul de scolarizare al parintilor este factorul care prelungeste durata de studiu la copii cu circa 3 ani, ci aceeasi prezenta a cartilor.
Studiul derulat la Universitatea din Nevada a demarat in contextul in care tot mai putini parinti si copii din America recunosc valoarea cititului. “Ce fel de investitii ar trebui realizate pentru a ajuta acesti copii sa ajunga departe. Rezultatele studiului arata ca aducerea unor carti in locuintele lor este o modalitate necostisitoare de a-i ajuta sa reuseasca”, a punctat cercetatoarea.
Fara a condamna in vreun fel cartile inteligente, dispozitivele capabile sa memoreze sute sau mii de materiale, cercetatorii se dovedesc totusi adepti ai cartii traditionale, tiparite pe hartie. Desi cele mai bune rezultate au fost inregistrate in cazul copiilor care au avut la dispozitie o biblioteca, in jur de 500 de carti, raportul publicat in revista Research in Social Stratification and Mobility a subliniat de asemenea ca rezultate favorabile au fost inregistrate si la copiii care au dispus de numai 20 de carti.
Cu alte cuvinte, orice carte conteaza. Cercetari preliminare sugereaza ca Istoria si textele cu tema stiintifica aduc cele mai mari beneficii.
Sursa foto: readcwbooks. com
I. C.
editor artline.ro