Atelier de arta dramatica coordonat de cunoscutul regizor de origine romana.
Se afla in plina desfasurare proiectul "In cautarea teatrului existential", organizat de catre UNITER in colaborare cu Academia Athanor din Germania. Proiectul este inscris in cadrul programului "Sibiu : Capitala Culturala Europeana 2007". Atelierul de arta dramatica este fi coordonat de apreciatul regizor de origine romana David Esrig, directorul Academiei Athanor, si sustinut de profesori-docenti invitati din tara si strainatate cu intentia de a constitui un nucleu de lucru in Romania (romanesc si international) aplicat pe cercetarea integrata a avangardei. Demersul continua workshop-urile similare desfasurate in 2006 in Bucuresti, la Teatrul Metropolis, si Sibiu. Partea cea mai importanta a proiectului consta in cursurile sustinute in perioada 23 iulie-18 august la Sibiu, in Sala Thalia. Lista profesorilor docenti participanti la atelier este urmatoarea: prof. dr. David Esrig, prof. dr. Yves Marc, prof. Walter Anichoffer, Rainer Doberning, prof. univ. dr. Ludmila Patlanjoglu, conf. univ. dr. Nicolae Mandea, regizorul Victor Ioan Frunza, scriitorii Ion Bogdan Lefter si Simona Popescu. Printre cursurile sustinute in cadrul atelierului: "Demersul actorului de la text la expresia scenica" (David Esrig), "Expresia corporala : conditie a unui teatru existential" (Yves Marc si Walter Anichoffer), "Curs de biomecanica (Metoda de antrenament si joc a lui Meyerhold)" (Rainer Doberning), "Avangarda teatrala romaneasca a secolului XX: definitie si istoric" (cu invitatii romani). 26 de actrite si actori au fost selectati de David Esrig pentru a participa activ la toate cursurile din cadrul atelierului, inca 36 de participanti fiind inscrisi pentru a asista si a beneficia de discutii cu conducatorul de curs.
Autorii textelor alese pentru workshop-ul de la Sibiu sunt Urmuz : considerat de David Esrig "o revolutie extraordinara la nivelul limbajului, ca si la nivel structural" : si, complementar acestuia, Max Blecher, in primul rand cu "Intamplari in irealitatea imediata". Regizorul impartaseste despre marele scriitor interbelic, inca putin cunoscut intelectualilor romani, opinia lui Eugen Ionescu (si nu numai a lui), care-l considera "un Kafka roman". Relativ la Urmuz, cum pot intruchipa actorii : care nu interpreteaza cuvinte, ci intamplari : un personaj care pana la sfarsitul textului nu ne dam seama daca este om, animal sau altceva? Raspunsul se incearca a fi dat in atelierul sibian, neexistand prea multe incercari pana acum de a "inscena" textele avangardei. David Esrig isi doreste ca proiectul sa fie "un pas important in a reoperationaliza redescoperirea avangardei". Prezenta invitatilor straini conjuga, prin pregatirea lor, si maestrii care i-au format, cele trei linii ale expresiei corporale care au re-creat teatrul european modern: reinvierea clauneriei si a commediei dell’arte, biomecanica lui Meyerhold si modernizarea franceza a pantomimei. Se spera ca atelierul sa conduca la un spectacol care ar putea fi prezentat in urmatoarea stagiune la Teatrul Metropolis.
David Esrig s-a nascut in 1935 la Haifa (Israel) si a absolvit in 1957 IATC Bucuresti. In 1973 isi da demisia de la Teatrul National Bucuresti, paraseste Romania si se stabileste in Germania. In 1984 infiinteaza la Munchen Compania Athanor, care sta la baza actualei Academii
Athanor.