23 septembrie – 1 noiembrie 2016
Dan Vezentan reconstruieste pentru / sandwich / o hala de crestere a gainilor ouatoare, folosindu-se de un material care ar fi interzis in normele de construire legala a acestor spatii: oglinda. Scarite de acces pentru gaini se multiplica intr-un caleidoscop ce aminteste de scarile lui Escher, iar neoane cu lumina alba si rosie alterneaza pentru a controla cat mai eficient randamentul vietatilor care au curaj sa vietuiasca aici.
Interesul artistic al lui Dan Vezentan asupra tematicii veterinar-zootehnice vine din relatia sa personala, din copilarie, cu acest domeniu. In lucrarile sale, diferite constructii din lemn, aproape identice cu cele folosite in cresterea animalelor de curte, isi pierd utilitatea, devenind obiecte si spatii atragatoare estetic. Materialele de baza – lemn netratat, pietris, feronerie simpla – sunt amplificate de oglinzi si lumini colorate. Multe dintre proiectele sale sunt imersive si folosesc elemente optice destructurante. Acestea pleaca de la o abordare stiintifica a comportamentului animal, cum ar fi folosirea luminii ca mijloc de control pentru obtinerea unui randament sporit in productia de oua.
Dan Vezentan (n. 1978, Seini) traieste si lucreaza ca artist si fotograf in Bucuresti. A absolvit Universitatea de Arte Bucuresti. A participat in proiectul Bienala Mobila, 2014 si in expozitia de grup Dispozitii in Timp si Spatiu, MNAC.
sandwich foloseste potentialul ascuns al unui spatiu rezidual dintre doua constructii utilitare, avand dimensiunile atipice de 1.5 x 8 metri. Este situat in incinta unei zone industriale din Bucuresti (Combinatul Fondului Plastic), la periferia nordica a orasului, perceputa ca greu accesibila. Pornind de la premiza ca orice constrangere este o resursa pentru gasirea solutiei optime, sandwich transforma caracteristicile spatiului ales in limite constructive si provoaca realizarea unor proiecte si instalatii site-specific.
Septembrie 2016