“Copiilor mei le place pentru că, de fiecare dată, pleacă învingători”
“Suntem încântaţi să revenim, eu şi cei doi băieţi ai mei, la un nou atelier. De fiecare dată tema este alta, iar noutatea atrage pe toată lumea. Ne plac cele două domnişoare, care au grijă ca atmosfera să fie destinsă, plină de informaţii, explicate pe înţelesul copiilor. Ca părinte îmi place că, întotdeauna, atât prezentarea artistului, a lucrărilor, a temei de la începutul atelierului, cât şi îndrumarea copiilor de pe toată durata de 2h a acestuia, se face printr-o abordare adecvată categoriei de vârstă a copiilor din ziua respectivă. De asemenea, îmi place că interpretarea liberă a lucrărilor este făcută printr-un dialog sub formă de joacă între copii şi coordonatoarele atelierului. Îmi place şi că fiecare copil are dreptate orice ar spune, orice interpretare a avut, orice a realizat, creat cu propriile mânuţe la finalul atelierului. Copiilor mei le place pentru că, de fiecare dată, pleacă învingători, fiind lăudaţi în faţa tuturor.
Consider că aceste ateliere dezvoltă copiilor spiritul de observaţie, exprimarea liberă, încrederea în spirit artistic şi interactivitatea.”
Roxana Drimboceanu, mama lui Bogdan (10 ani) şi a lui Şerban (4 ani)
Cursurile de cultură vizuală pentru părinţi şi copii organizate de Global Mindscape au împlinit trei luni de la iniţiere. Aprecierile participanţilor ne conving să continuăm, în luna februarie, cu “Întâlnire cu Horia Bernea” (la Muzeul Naţional de Artă Contemporană) şi cu “Candy Eyes” (la Anaid Art Gallery).
Candy Eyes
In fiecare zi, suntem asaltati de reclame - pe strada sau in reviste si ziare, la televizor, la radio, pe internet si chiar pe telefonul mobil… V-ati intrebat vreodata cum trateaza artistii relatia dintre publicitate si noi, “consumatorii” sedusi de povestea reclamelor?
Artistul Mihai Florea ne propune, in expozitia "Eye Candy", deschisa la Anaid Art Gallery in perioada 10 februarie – 5 martie 2011, o incursiune in lumea reclamei si a seductiei, teme prelucrate ironic si parodic in picturi. Artistii au fost preocupati de relatia dintre imagine si consumator inca din anii ’60, incepand cu Pop Art. Mergand pe aceasta directie, picturile lui Mihai Florea surprind forta de seductie a reclamei si a imaginilor-cliseu.
In atelier parintii si copiii vor realiza un afis publicitar, prin care sa promoveze un produs preferat… in cel mai seducator mod.
"Întâlnire cu Horia Bernea"
Horia Bernea este unul dintre cei mai interesanți artiști români contemporani. Poate ați auzit de el când ați vizitat Muzeul Țăranului Român, pe care Horia Bernea l-a redefinit după anul 1990.
Vă invităm să aflați mai multe despre creația și personalitatea lui Horia Bernea, în cadrul expoziției "Horia Bernea - Real time", deschisă la Muzeul Naţional de Artă Contemporană până la data de 27 februarie 2011. Curatorul expoziţiei, Mihai Oroveanu, a realizat o selecție a celor mai semnificative opere ale artistului, datând din perioada anilor ’60 - ’90. În atelier vom realiza picturi inspirate de universul lui Horia Bernea.
Copiii și părinții sunt așteptați în zilele de:
- Duminică, 6 februarie, ora 11.00 – părinţii cu copii de 4-5 ani se întâlnesc cu Angelica Iacob
- Duminică, 13 februarie, ora 11.00 – părinţii cu copii de 9-12 ani o vor avea drept gazdă pe Doina Anghel
- Duminică, 20 februarie, ora 11.00 – părinţii cu copii de 6-8 ani vor fi întâmpinați de Angelica Iacob
Locația: Muzeul Național de Artă Contemporană, Palatul Parlamentului, intrarea prin Calea 13 septembrie (autobuz 136, 385)
Inscrierile se fac individual sau in grup, in saptamana evenimentului, prin:
e-mail: office@globalmindscape.ro, telefon: 0724083932, 0724569037
Costuri: 20 lei / persoana
Bucuresti
Februarie 2011