Fara indoiala pe piata complexa si in continua dezvoltare a modei, un element cu abilitatea de a atrage un cumparator este culoarea.
Culoarea este catalizatorul care poate sa aprinda scanteia dorintei de a cumpara, culoarea poate influenta starea de spirit si tot culoarea este cea care convinge consumatorii sa cumpere.
Ofertele sunt in general la fel de variate precum stilul individual de viata ce face diferenta intre indivizi si clase sociale. Fiecare produs reflecta un anumit punct de vedere si un anumit nivel al confortului.
Istoric vorbind, daca luam in calcul si actuala criza economica, putem observa din cifrele marilor companii producatoare de imbracaminte si incaltaminte ca de fiecare data cand banii sunt putini, longevitatea unei culori este importanta. Astfel consumatorii vor opta pentru culorile neutre, scrie WSAtoday.
In acest context culoarea este folosita in special pentru accesorii precum incaltamintea, gentile, curelele, bijuteriile sau esarfele, colorate viu pentru a oferi o senzatie placuta si vesela, devenind astfel ispititoare.
Am putea spune ca si vara aceasta va fi una foarte atractiva din acest punct de vedere. Culorile colectiilor primavara-vara 2010 sunt destul de pretentioase si designerii au stiut catre ce linii sa se orienteze pentru a-si spori vanzarile.
A fi atrasi de culoare nu este ceva neobisnuit. Fiecare persoana are tendinta de a fi atrasa de culoare.
Culoarea este stimulanta si are influente majore asupra deciziilor pe care le luam.
Pentru a rezista tentatiei de a cheltui nu sunt multe solutii. Singura ar putea fi adoptata de retaileri. Acestia ar putea sa opteze pentru a nu profita de elementele fundamentale ale psihologiei umane pentru a-si spori profitul, insa cum criza afecteaza pe toata lumea, prea putin probabil acest lucru se va intampla.
In concluzie, culoarea joaca un rol foarte important in succesul unui produs. De asemenea este si un element ce provoaca talentul si rabdarea designerilor deoarece proiectarea si realizarea articolelor vestimentare si accesoriilor este mult mai dificila daca se utilizeaza culori "pretentioase". Fiecare proces de productie este suportat in final de cumparatorul atras in primul rand de culoare si in al doilea rand de model, brand si detalii.