Peisajul, asa cum îl interpreteaza tânara artista, e `livrat" ochiului cu toate senzatiile si trairile încercate de ea acolo. Eu as fi intitulat expozitia ei, mai degraba, `Oameni si locuri" sau `Oameni, locuri si lucruri", fiindca motivele din recenta-i expunere acestea au fost. Probabil însa ca pentru artista peisajul se înscrie si el la categoria `lucruri". În orice caz, el face parte dintre `lucrurile" ce n-o lasa deloc indiferenta. Si mai cert este ca pentru Arina oamenii si lucrurile sunt categorii aproape inseparabile, unite printr-un duct al liniei ce face ca oamenii sa împrumute ceva din nemiscarea lucrurilor, iar lucrurile ceva din dinamismul fiintelor vii, creându-se astfel un soi de comuniune între formele lumii vizibile. Într-o cromatica retinuta, cu notabile plasari în clar-obscur ale motivelor reprezentate, peisajele, naturile statice, compozitiile cu personaje ale Arinei Gheorghita fac dovada câtorva calitati absolut necesare unui artist plastic: simt al proportiei, echilibru al compozitiei, desen curat, neafectat si sincer. Arinei îi face cu ochiul cubismul si asta se simte în lucrarile ei, dar e un cubism destul de bine temperat.
Expunerea de la Galeria Apollo s-a pretat unei panotari pe serii de lucrari, tinând seama de variantele la care artista recurge în reprezentarea unei teme. Mai mult, Arina Gheorghita a tinut sa dezvaluie publicului putin din intimitatea atelierului, expunând în dreptul unora dintre lucrari compozitiile cu obiecte reale din care s-au nascut tablourile ei. De retinut, ca nota aparte între lucrarile de la Apollo, seria dedicata `Rapirii din serai", o postmoderna încercare de valorificare (recuperare) a kitsch-ului. Aceasta e seria cea mai plina de seva, umor si dinamism. Si probabil, o tema asupra careia artista va reveni. Pâna una-alta, personal eu ma bucur de aceasta noua aparitie ce vine ca un fel de replica la violenta cromatica si reprezentationala a tinerilor pictori formati la scoala artistica bucuresteana. Arina Gheorghita, fiica de pictori ardeleni, vine în Capitala stiind foarte bine ce vrea si invitându-ne pe cei îndragostiti de arta bine facuta sa o însotim pe un drum deloc usor de parcurs.