Aceasta vizionare este si un omagiu adus lui Adrian Pintea". Filmul va intra pe ecranele din Romania in 2008. Intampinat pe covorul rosu de personalitati precum regizorii Alexandru Dabija, Corneliu Porumboiu, criticii Marina Constantinescu sau Alex Leo Serban si actorii romani prezenti in distributia filmului, Marcel Iures, Florin Piersic Jr., Andi Vasluianu, Adriana Titieni, Francis Ford Coppola a venit la Bucuresti sa-si prezinte cea mai recenta productie. La finalul proiectiei, Coppola a invitat pe scena intreaga echipa care a participat la realizarea filmului, ce s-a turnat in Romania la sfarsitul anului 2005 si inceputul lui 2006. Productia "Tinerete fara tinrete", avand la baza un text de Mircea Eliade, il aduce pe Coppola in fata publicului in dubla ipostaza de regizor si scenarist si propune o distributie de exceptie, in rolul principal, Tim Roth. Alaturi de el, Alexandra Maria Lara, Bruno Ganz, Marcel Iures, Adrian Pintea, Florin Piersic Jr, Alexandra Pirici, Alexandru Bindea, Anamaria Marinca si multi alti actori romani. La finalul vizionarii, regizorul Francis Ford Coppola a fost aplaudat minute in sir. "Sunt sigur ca Eliade se afla aici, cu noi", a mai spus el, precizand ca a incercat sa ramana fidel povestii lui Mircea Eliade. "Suntem cu totii aici pentru a interpreta opera lui Eliade. Compozitorul e el, eu doar interpretul. Fictiunea lui Mircea Eliade creste din alta poveste, din care creste o alta poveste si apoi o alta poveste". "Tinerete fara tinerete" este povestea lui Dominic Matei, un profesor din Piatra Neamt, obsedat de lucrarea vietii lui, despre istoria religiilor si originea limbilor. Lovit de trasnet in ziua in care voia sa se sinucida, la 70 de ani, personajul interpretat de Tim Roth se trezeste intinerit cu 40 de ani si daruit cu o capacitate mentala care o depaseste cu mult pe cea a celorlalti oameni. Destinul sau se impleteste cu cel al Laurei/ Veronica, (excelent interpretata de Alexandra Maria Lara), si ea lovita de fulger. Prin ea, Dominic va parcurge inapoi etapele evolutiei umanitatii, ajungand pana aproape de originea limbilor. Cu imagini extraordinare, (director Mihai Malaimare Jr.), multe dintre ele filmate la Piatra Neamt, la Bucuresti si, mai ales, la castelul Reginei Maria de la Balcic, filmul lui Coppola rateaza in mare parte tocmai intalnirea esentiala cu misterul lui Eliade. Desi cu scene bine construite in parte, pelicula, in esenta, este lipsita de rotunjime, mesajele se pierd in prea multele povesti care se deschid, iar ceea ce ramane limpede este doar mesajul de suprafata.
Misterul din adancuri nu-l ating nici interpretarea, de altfel corecta, a lui Tim Roth, nici inlantuirea de imagini pe alocuri cautate. Aducand in prim plan drama unei iubiri niciodata implinite, Laura/ Veronica - Dominic, filmul lui Coppola trece pe langa esenta povestii lui Eliade, in care timpul, constiinta, visul si... iubirea se contopesc ducand la cunoastere, la intelegerea de dincolo de timp si de iubiri melodramatice, catre lumea de la inceputul lumii, unde viata se intalneste cu moartea. Redata prin povestiri care se multiplica la nesfarsit, prin cadre care se doresc ametitoare, filmate reflectat, ca-n oglinda, o lume intoarsa (la propriu) cu susul in jos, experienta lui Dominic Matei pierde la un moment dat din intensitate, palind in fata amestecului de amor dulceag cu o doza serioasa de povestire SF. Dedublarea personajului principal este previzibil rezolvata, ca si scena din final in care Dominic isi ucide dublura in oglinda, ca intr-un Dorian Gray transmutat in spatiu autohton. Povestea se incheie rotund, cu scene filmate la Piatra Neamt, acolo unde Dominic, se intoarce sa-si gaseasca sfarsitul, dupa o existenta stranie, situata intr-un extra-timp, pe care Coppola il construieste mai degraba prin imagini pe jumatate straniu-poetice, pe jumatate realiste. Timpul intra in matca si isi inghite victima. Punct. Si cliseul final. Un trandafir rosu pe zapada alba, langa un mort "cu ochii vii"...