"L''Enfant" este un film pe care Hollywoodul nu l-ar face niciodata, dar pe care Cannesul l-a premiat in 2005 cu Palme d''Or. Poate argumentul cel mai convingator ar fi profitul inexistent, pentru ca filmul nu e genul care sa vrajeasca cinefilul "mediu" cu scamatorii fanteziste. Povestea nu ne canta frumos la ureche, ci dimpotriva. Ne zgaltaie in scaun prin simplitate.
"L''Enfant" e un fel de reality-show, filmat intr-un oras cat se poate de european, plin de betoane, masini. Are un personaj principal, Bruno (Jeremie Renier), si unul secundar, Sonia (Deborah Francois), pe care le urmareste pe parcursul catorva zile, din momentul in care Sonia iese din spital cu bebelusul lor si descopera ca Bruno inchiriase apartamentul unor straini. Sunt amandoi foarte tineri, Bruno are 20 de ani, iar Sonia, 18. Nu muncesc, n-au unde sa stea, n-au din ce trai. Noroc ca exista adaposturi pentru vagabonzi si ajutorul de somaj al Soniei.
Bruno vinde orice reusesc sa fure amicii lui, cerseste si nu numai. Asa face rost de o geaca scumpa, de carucior pentru bebelus, de masina decapotabila si chiar de un apartament. Ii ies toate smecheriile, pana cand pleaca cu copilul "la plimbare" si ajunge sa-l dea unor traficanti. Ii spune Soniei ca l-a vandut pentru ca pot oricand sa faca altul. Sonia lesina si ajunge in spital. Bruno fuge la un telefon public si cere copilul inapoi.
Niciun film hollywoodian nu va avea vreodata efectul pe care-l are aceasta poveste, spusa aproape pe nerasuflate, fara explicatii sau happy-end.Studiu
Filmul pierde spectatori in Europa
In apropierea Festivalului de la Cannes, "Observatorul European al Audiovizualului" a publicat ieri numarul spectatorilor de film din Uniunea Europeana (UE) in 2005: aproape 900 de milioane de bilete vandute, cea mai mica cifra din ultimul deceniu, potrivit AFP.
Numarul spectatorilor in cele 25 de state membre UE a scazut cu peste 11 procente fata de cifra din 2004, 1,007 miliarde.
Cea mai dramatica scadere, de aproape 30 de procente, a inregistrat-o Polonia. Marea Britanie este insa tara care sufera cel mai putin de lipsa de interes a cinefililor, cu o scadere de doar 3,8% a numarului de spectatori de cinema. Rusia conduce in clasamentul tarilor europene nemembre UE, cu o scadere de 33%, urmata indeaproape de Romania, care a inregistrat cu 29,3% mai putine intrari in salile de cinema in 2005, fata de anul precedent.