Industria modei este in continua dezvoltare. In acest context mediul ramane provocator pentru majoritatea designerilor care, in acest sezon, pe timp de criza, au incercat sa fructifice la maximum talentul de a crea tinute care mai de care mai deosebite, care sa atraga nu doar priviri ci si venituri.
De cand actuala criza financiara s-a instalat in calculele economiilor marilor tari, unii designeri au decis sa joace sigur, creand tinute comerciale, iar altii au preferat sa evadeze pe un camp plin de vise. In colectiile prezentate in aceasta perioada pentru sezonul de toamna 2010, majoritatea creatorilor au preferat calea de mijloc dintre "purtabil" si "interesant". Marc Jacobs a dat viata unor tinute calme, Celine a preferat declaratiile simple si atragatoare, iar Phoebe Philo s-a limitat la cuvintele "puternic", "uimitor", "redus".
Intr-un top al celor mai interesante colectii pentru toamna 2010 pe locul cinci a urcat Dolce& Gabbana.
Intr-un moment in care designerii urmaresc sa sensibilizeze publicul cu ajutorul unor tinute emotionante, Domenico Dolce si Stefano Gabbana au preferat sa incerce sa impresioneze publicul cu un film despre angajatii din ateliere, pete asemanatoare cu cele de pe blana leoparzilor, dantela neagra si nu in ultimul rand, veste croita pana in talie.
Locul patru este ocupat de Chanel. Karl Lagerfeld a adus pentru show-ul de la Paris 240 de tone de zapada si gheata, tocmai din Suedia. Acesta nu a fost insa trucul principal din colectia Chanel. Mai putini stiu poate ca fiecare piesa din colectia de toamna a fost condectionata in asa fel incat sa para un costum intreg, fara cusaturi la vedere. In realitate costumatiile erau asezate pentru a alcatui un intreg direct pe fotomodele.
Locul trei apartine brandului Celine. Phoebe Philo a reusit sa revina cu colectia de toamna din nou in atentia consumatorilor de moda si pasionatilor de noi trenduri cu haine lungi camel, jachete si pantaloni cu talia inalta, tricouri cu maneca scurta din piele, sandale si cizme cu toc.
Burberry Prorsum ocupa locul doi cu o noua colectie fascinanta. Streamingul live a fost apreciat de cei care nu au reusit sa prinda un loc langa scena pentru a face fotografii si pentru a admira pe viu noua colectie Burberry. Un element interesant a fost cel legat de "un click pentru a cumpara", adica lansarea unui magazin virtual, in aceeasi zi in care a avut loc si prezentarea.
Primul loc apartine lui Alexander McQueen. Chiar daca disparitia lui Alexander Mcqueen a aruncat asupra prezentarilor de moda din acest sezon o trista umbra, ultima sa colectie a stralucit triumfator in lumina reflectoarelor ajungand pe podium in mai toate topurile ce prezinta tinutele cele mai reusite ale acestui an.
Foto: Style.com